Gå til innhold

Halveis blackout......EKKELT! nhd


Gjest Tussi-jente21

Anbefalte innlegg

Gjest Tussi-jente21

Jeg var ute igår, uten å drikke, og kom hjem i 1-tiden. Jeg hadde angst, men fikk snakka med noen.....så det blei bedre etterhvert. Fikk medisinen min (går på Lamictal, Seroquel, Zoloft, Minifom, idoform og jern + melanotin for å sove på).

Har opplevd mange ganger at jeg delvis hallusinerer. Ting på rommet rører på seg. Plutselig blir ting levende, og det er veldig ekte. Jeg opplever at ting på rommet plutselig blir levende, når jeg våkner iløpet av natten eller når jeg nesten har sovna. Skikkelig ekkelt.

I natt hadde jeg visst vært oppe for å forandre på et bilde som var på veggen. Husker såvidt at jeg stod opp, gikk sjanglende bort til bildet, bevegde litt på det.....men så plutselig datt jeg sammen. Som om jeg skulle vært full. Ble så svimmel og ekkel at jeg plutselig bare knakk sammenog havna på gulvet med et brak (for jeg traff bordet som stod under bildet, så jeg havna liksom delvis på bordet før jeg traff gulvet.

Etter dette husker jeg ingenting. Husker såvidt at nattevakta kom inn på rommet, og jeg begynte å snakke om bildet og at det var ødelagt og at jeg måtte bevege på det. Så er alt borte. Men jeg våkna i senga idag. Og fikk høre med den som kom å vekka meg at jeg hadde vært oppe en tur på gulvet.

Jeg var veldig sliten fra før av og hadde angst. Har aldri hatt blackout før. Vet ikke om jeg besvimte eller hva som skjedde. Men jeg har lavjernverdi/-lager da....er nede i 6 (selv om det egentlig ikke er så ille). Men jeg har jo aldri opplevd dette før.

Eller jo.....jeg har opplevd tidligere at rommet og veggene plutselig beveger seg. Men også da har jeg vært sliten.

Og ang medisinene jeg går på, jeg får morgen og kveld. Tar alle i samme sleng. Og det går jo greit.....men kan det ha noe med at jeg var sliten fra før av???

Synes dette var kjempeekkelt. Men jeg husker liksom deler av det.

Men hva kan det skyldes.

Det var som om jeg var drita full, da jeg stod opp fra senga og skulle gå mot bildet og bordet. Vet ikke om jeg besvimte jeg. Kan jo være det, siden jeg var så sliten og sånn.

Eller kan det være fordi jeg ikke tok medisinen når jeg pleier å ta den til vanlig? men jeg har jo flere ganger glemt eller ikke hatt medisin før, og da har jo det ikke vært sånn.

Eneste jeg ikke har gjort, etter at jeg begynte på melatonin,er å ta den sammen med de andre medisinene. Har tatt den en stund etterpå, like før jeg skal legge meg.

Noe annet jeg lurer på: når man har en jernverdi på under 10, sånn som jeg som har 6, betyr det at jernlageret mitt er tomt??? trodde det var tomt dersom det var nede på 1 jeg.

Hva kan skje om lageret er helt tomt (på 0)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lille Kylling

Hei

Vil bare si at jeg opplevde no lignende som deg da jeg gikk på Seroquel. Trodde det kanskje hadde no med at medisinen påvirker blodtrykket, men er ikke sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er vanskelig å si hva dette skyldes. Kanskje du akkurat denne kvelden var ekstra sliten og at medisindosen ble litt for stor??? Hvor stor en dosen med Seroquel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...