Gå til innhold

Hva hvis mor flytter ut?


såsørgelig

Anbefalte innlegg

såsørgelig

Skilsmisse og samlivsbrudd er jo ikke noe nytt i dagens samfunn. Som regel er det far som flytter ut og mor sitter igjen med omsorgen for barna.

Hva hvis mor flytter ut og far overtar barna?

Er selv en sliten 5 barns mor som lider av utbrenthet, depresjon og mangel på følelser for min mann.

Jeg elsker ungene mine, som er i alderen 19 - 3 år av hele mitt hjerte.

Jeg er bare så sliten og ønsker litt tid for meg selv, føler jeg trenger det før jeg bukker under.

Vil ungene mine ta skade av at jeg flytter ifra dem? Selv om jeg forsikrer dem om at jeg elsker dem, men at mamma er syk og trenger tid for seg selv... ?

Er det veldig egoistisk av meg å tenke på dette? Ingen reagerer på at en far flytter, men med mor.. det er jo naturstridig - er det ikke?

Jeg trenger noen gode råd her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest KariKruskakli

Det er ikke rart man blir sliten med 5 unger.

Jeg tror du bare trenger deg en "husmorferie" jeg.

Du ønsker vel egentlig ikke å flytte fra barna dine når du tenker deg godt om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blue cucumber

Det kommer helt an på hvordan man organiserer det tenker jeg. Hvis du har tenkt til å flytte flere mil bort fra barna så blir det jo litt mere dramatisk enn om du bare flytter til et annet sted i nabolaget.

Ser heller ikke noe feil i at faren har hovedansvaret, men at barna er hos deg annenhver helg og eventuelt en dag i uka, og ellers kan komme på besøk når de ønsker.

Blir bestemmelse om hvem som har foreldreansvar permanent eller kan man vurdere det etter et år?

Det er mange spørsmål her, og mye å ta hensyn til. Kan være lurt å rådføre deg med noen som har god greie på dette, så valget blir lettere å leve med senere også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er sliten og nedbrutt synes jeg du skal be legen din om å søke en plass til deg på en eller annen opptreningsinstitusjon som tar imot folk med depresjoner/utbrenthet. Da kan du få 4-5 uker for deg selv med godt kosthold, trening, samtale og hjelp til å komme på bena igjen.

Ikke ta viktige avgjørelser i en fase hvor du er syk, det kan du komme til å angre på.

Jeg tror at barn generelt vil føle det som et mye større svik om mor flytter fra dem enn når far gjør det. Det kommer jo selvfølgelig an på hvordan forhold de har til mor og far før bruddet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

serenity777

Det er ikke rart man blir sliten med 5 unger.

Jeg tror du bare trenger deg en "husmorferie" jeg.

Du ønsker vel egentlig ikke å flytte fra barna dine når du tenker deg godt om?

Jeg flyttet til min far et par år etter at mine foreldre skilte seg. Jeg tror det er varierende hvem barna vil bo hos. Blir mere og mere vanlig med alenepappaer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Jeg flyttet til min far et par år etter at mine foreldre skilte seg. Jeg tror det er varierende hvem barna vil bo hos. Blir mere og mere vanlig med alenepappaer.

Jada, det var ikke det jeg ville frem til at det var noe merkverdig med alenepappaer.

Jeg regner med at når man skaffer seg 5 barn, så er det fordi man er glad i barn og ønsker seg dem.

At hun nå sier at hun vil flytte fra dem, tror jeg bare kommer av at hun er helt nedkjørt.

Og jeg tenkte derfor at hun bare trengte en ferie. Alle kan bli slitne.

Jeg har "bare" 3 barn og blir ganske sliten selv innimellom.

Litt tid for seg selv, slik jeg har akkurat nå gjør underverker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du er sliten og nedbrutt synes jeg du skal be legen din om å søke en plass til deg på en eller annen opptreningsinstitusjon som tar imot folk med depresjoner/utbrenthet. Da kan du få 4-5 uker for deg selv med godt kosthold, trening, samtale og hjelp til å komme på bena igjen.

Ikke ta viktige avgjørelser i en fase hvor du er syk, det kan du komme til å angre på.

Jeg tror at barn generelt vil føle det som et mye større svik om mor flytter fra dem enn når far gjør det. Det kommer jo selvfølgelig an på hvordan forhold de har til mor og far før bruddet.

Godt og fornuftig svar!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå bare ikke ut fra at du kan komme tilbake og kreve omsorgen for barna dine når du har fått orden på livet ditt, følelsene dine etc.

Jeg skjønner du er utbrent, mangler følelser for barnefaren, føler at du trenger tid for deg selv. Men har du barn, må du nok likevel tenke på hva du gjør nå - ikke om et år eller to. Du må finne en løsning som gjør at du kommer deg ut av den håpløse følelsen du har. Kanhende skal du flytte fra partneren din, men det er NÅ du må sørge for å finne løsninger som kan fungere for både deg selv, din partner og ungene. Kommer du tilbake om et år og ønsker å bety like mye i ungenes dagligliv, må du regne med at din da tidligere partner sier nei og vil vinne fram i en sak der fordeling av barn er tema. Han vil (rimeligvis) representere stabiliteten i barnas liv og han vil ha hatt mulighet til å bevise at han har evne til å ta hånd om barna. Da vil barna komme til å bli boende hos ham og du må slå deg til ro med samværsløsning. Men er du klar for å bli helgemor, velger du å flytte nå, uten barna.

Jeg syns du skal tenke deg nøye om før du gir etter for din trang til avstand, hvile, rekreasjon og gjenoppbygging av livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...