Gå til innhold

rosenterapaut og depresjon


Gjest Ladydepp

Anbefalte innlegg

Gjest Ladydepp

jeg har slete med depresjon i flere år. Har følt meg fin de siste to årene men på grunn av depresjonen sliter jeg med spenninger i nakken.Dette har igjenn ført til en mer eller mindre konstant hodepine. Har gått til fysioterapaut men han mener nakken min er kronisk. Hadde vansker med å godta det så jeg oppsøkte en rosenterapaut. Om rosenterapien er skyld i det vet jeg ikke men etter at jeg begynte der merker jeg at depresjonen er på vei igjen. Er det noen som har erfaring med rosenterapi som har opplevd noe lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

bugge -jenta

Kjære ladydepp!

Jeg har ikke gått i rosenterapi, men gått mye hos ulike "kroppsbehandlere", blant annet psykomotorisk fysioterapi. Dette blir bare en teori, men jeg kan tenke meg muligheten for at berøring kan trigge mye av det som er skjult inne i deg. Spesielt hvis dere jobber med pust og slike ting. Da kan du føle deg dårligere. Det trenger ikke nødvendigvis være negativt på sikt, men kanskje det da kunne være lurt med kombinasjon psykoterapi og kroppsbehandling. Min psykiater sier at noen av hans pasienter går til den typen behandling jeg gikk til, og så rett til ham. Da flommer det ut ord. Andre kan ikke gjøre det på akkurat den måten.

Jeg husker når jeg begynte å trene på SATS for første gang. Jeg vet ikke noe om din bakgrunn, men jeg har ikke hatt noe godt forhold til min kropp pga. opplevelser i oppveksten.

Jeg gikk gjennom apparat for apparat og for hvert apparat kjente jeg mer og mer til kroppen min. For hver del jeg trente ble kroppen helere og helere, og det sank en dyp tristhet inn over meg for hvert apparat jeg tok i. En smertefull prosess å kjenne konturer av kropp, kjenne svette, kjenne pust, muskler, deler og helhet. Av min kropp.

Noen tanker fra meg. Vet ikke om du kan bruke noe av det, men..

God påske fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...