Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har hatt mye plager med halsbetennesle/streptokoker dette året ( 00-01).Har også senebetennelse i begge armer,og vært mye slapp og sliten.

For en uke siden ble mandlene blå, og feber var oppi 41C. Jeg tok prøve på "kyssesyken", og den var positiv. MEN-det som er rart er at sekretæren sa at jeg hadde HATT kyssesyken, og at den var på vei bort..?

Så det er altså mulig at prøven kan påvise noe som har vært? Eller har jeg det fremdles da? Kan det være en sammeheng mellom kyssesyken og senebetennelsen? Og- hvor lenge kan jeg ha hatt det?

Senkning i blodet viste +47..er det det samme som leververdien?

Har hørt blå mandler være farlig,hva kan skje?

Mye sp.mål her, men legen er alltid opptatt..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/22622-gr%C3%A5bl%C3%A5-mandler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

Kyssesyke (mononukleose) leger seg selv,og jeg vil tolke det slik at hun har ment noe i den retning.Det er vanskelig å gi noe nærmere svar uten å kjenne til verdiene på de prøvene som ble tatt.Hvis halsen ble vond med feber,og prøvene da viser kyssesyke,vil jeg tolke det slik at du har denne infeksjonen nå.Senkningen er en målestokk på infeksjonens størrelse,og er ikke det samme som leverprøver.Hos ca.90% vil leverprøvene være forhøyet,og disse kontrolleres til de igjen er normale.

Jeg ser ingen sammenheng mellom kyssesyken og senebetennelsene,og blå mandler er vel ikke uten videre tegn på noe farlig.

Kyssesyke (mononukleose) leger seg selv,og jeg vil tolke det slik at hun har ment noe i den retning.Det er vanskelig å gi noe nærmere svar uten å kjenne til verdiene på de prøvene som ble tatt.Hvis halsen ble vond med feber,og prøvene da viser kyssesyke,vil jeg tolke det slik at du har denne infeksjonen nå.Senkningen er en målestokk på infeksjonens størrelse,og er ikke det samme som leverprøver.Hos ca.90% vil leverprøvene være forhøyet,og disse kontrolleres til de igjen er normale.

Jeg ser ingen sammenheng mellom kyssesyken og senebetennelsene,og blå mandler er vel ikke uten videre tegn på noe farlig.

Takk...nå følte jeg meg mer betrygget! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...