Gå til innhold

Bare jeg som ikke vet mitt eget beste?


Gjest Neidu

Anbefalte innlegg

Isolerer meg veldig i vanskelige perioder, og har vært nede lenge nå. Psykologen snakker hele tiden om at jeg må prøve å gjøre sosiale ting, og lære meg å kontrollere angsten. Sier det er livskvaliteten min dette gjelder osv osv, men jeg vil ikke uansett jeg. Føler meg så dum når han sier det slik og jeg bare sitter hjemme uansett, jeg klarer bare ikke noe annet. Gjør meg enda mer fortvilet og deprimert. Føler meg så dum og ubruklig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest vandreulven

Jeg synes heller at psykologen din skulle forsøke å møte deg der du er.

I stedet for å si hva du skal gjøre, eller bør gjøre, eller kan gjøre, så burde en psykolog heller stille spørsmål, slik at man selv kunne tenke seg frem til hva man vil gjøre.

Filosofen Sokrates opererte slik. Han sa egentlig aldri noe. Han spurte bare. Slik ledet han de rundt seg til å forstå, av egen kraft og av egen tanke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Hvis du sperrer deg inne blir det

bare verre og verre og komme seg

ut,dørstokken blir liksom høyere og høyere .

Selv har jeg sittet inne og kjent

på angsten min i flere år og må

nok innse at den eneste som kan

gjøre noe med det er meg selv.

JA,jeg vet det er vanskelig men vi må prøve.

Hilsen mbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du _vet_ ditt eget beste. Du greier bare ikke å gjennomføre det - foreløpig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

deppreseivjente18

Du skal ikke føle deg dum og ubrukelig!! sliter selv med angst og depresjoner til tider er jeg så langt nede att jeg ikke klarer noe som helst er livredd for å stå opp av sengen!! jeg føler mgeg selv dum og ubrukelig men det tærer bare mer på deg!! Ta ting en dag av gangen, prøv å gå ut, du trenger ikke gå langt, gå en tur, føler du deg dorlig bare gå hjem igjen.. ta små skritt!!! det kan hjelpe, hjelper meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har levd med angst i 14 år og vet at det eneste som hjelper er å bekjempe det du er redd for.. Men det er ikke lett helt alene, jeg tok steget og fortalte alt til en god venn, vi begynte med småturer, sykkelturer og virkningen var utrolig bra!

Våren etter reiste jeg faktisk helt alene til australia på ferie i 1 mnd...

mitt råd til deg er å våge det ene lille steget også ett til.....

det har en mye større virkning enn du har anelse om:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...