Gå til innhold

Og det er ingen vei ut


canticle

Anbefalte innlegg

Slik som jeg lever i min verden, så lever du i din. Når jeg i ørska kravler meg igjennom dagen, så vil jeg aldri føle dine svømmetak. Ute er det sol, en gigantisk verden fosser forbi, og jeg dør litt hver eneste dag. Og det er ingen vei ut.

Jeg har forsøkt å finne en religion, men jeg klarer det ikke. Hvorfor fikk vi mennesker det lille ekstra? Kunne vi ikke bare ha forblitt dyr? Hvorfor en slik hjerne, når den er fanget i en kropp. Med beina i luften, og hodet på gulvet, hvor er mitt sinn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Miss wings

Du kan du si...

Men vi trenger vel ikke sette oss selv i båser,trenger vel ikke en bestemt relgion å forholde oss til.

Det beste er ofte det enkleste,og det er det som ER.

Det som ER er sannheten,det som er for deg.

Din virkelighet,din verden,din dimensjon,den ER,og da er alt som det skal være for deg.

Vi har alle "vår egen verden" og ingens verden er lik...=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan du si...

Men vi trenger vel ikke sette oss selv i båser,trenger vel ikke en bestemt relgion å forholde oss til.

Det beste er ofte det enkleste,og det er det som ER.

Det som ER er sannheten,det som er for deg.

Din virkelighet,din verden,din dimensjon,den ER,og da er alt som det skal være for deg.

Vi har alle "vår egen verden" og ingens verden er lik...=)

Men dette er ingen jobb, eller en ferietur til bahamas. Vi lever inne i livet, og snart er det slutt. Jeg har aldri forstått hva det uttrykket betyr,for meg så høres det ut som om livet er et objekt. Men det er alt. Og så er det ikke noe mer. Vi fødes inn i verden med følelser, tanker og drømmer som ikke har betydning på jorden. Hadde vi kun hatt instinkter, så ville antakeliglivene vært enklere. Men jeg lengter. Hvorfor? Dette er alt som er. I en dyrekropp. På en planet som jeg vet er passe rund. For det har noen fortalt meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss wings

Men dette er ingen jobb, eller en ferietur til bahamas. Vi lever inne i livet, og snart er det slutt. Jeg har aldri forstått hva det uttrykket betyr,for meg så høres det ut som om livet er et objekt. Men det er alt. Og så er det ikke noe mer. Vi fødes inn i verden med følelser, tanker og drømmer som ikke har betydning på jorden. Hadde vi kun hatt instinkter, så ville antakeliglivene vært enklere. Men jeg lengter. Hvorfor? Dette er alt som er. I en dyrekropp. På en planet som jeg vet er passe rund. For det har noen fortalt meg.

Men det er mye mere,og livet ditt er betydningsfyllt...=)

Men kroppene er jo bare et skall,som vi forlater når vi dør,kroppen er sjelens bolig.

På en måte tror jeg livet er som f.eks en ferietur,en liten ferietur ned til jorden,så reiser vi hjem igjen,der vi ser ting i større perspektiv.

Følelsene kan jo lage et helvete iblandt,men tror nok de er der for å lære oss noe.

Tenk om vi hadde gått runt som kalde roboter (slik noen gjør),hva hadde vi da lært her på jorden,om smerte,sorg,kjærlighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er mye mere,og livet ditt er betydningsfyllt...=)

Men kroppene er jo bare et skall,som vi forlater når vi dør,kroppen er sjelens bolig.

På en måte tror jeg livet er som f.eks en ferietur,en liten ferietur ned til jorden,så reiser vi hjem igjen,der vi ser ting i større perspektiv.

Følelsene kan jo lage et helvete iblandt,men tror nok de er der for å lære oss noe.

Tenk om vi hadde gått runt som kalde roboter (slik noen gjør),hva hadde vi da lært her på jorden,om smerte,sorg,kjærlighet?

men nå snakker du om livssyn og religion. Hva om dette er alt. Vi fødes som tenkende vesener inn i en kropp. Men når vi dør er det slutt. Uansett om man drar på en ferie, forelsker seg, arbeider, eller sørger, så gjør man det inne i livet. Vi eksisterer ikke utenfor livene våre. Vi lever inne i dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Miss wings

men nå snakker du om livssyn og religion. Hva om dette er alt. Vi fødes som tenkende vesener inn i en kropp. Men når vi dør er det slutt. Uansett om man drar på en ferie, forelsker seg, arbeider, eller sørger, så gjør man det inne i livet. Vi eksisterer ikke utenfor livene våre. Vi lever inne i dem.

Jeg tror vi eksisterer mere utenfor kroppen enn i den iallefall,men du har rett,deltar vi i livet,eller er det som å se på film?

Livet er på en måte en film,det er din oppgave og skrive ditt manus,og din oppgave og spille din rolle.

Jeg tror vi er kropp,sinn og ånd,men det er ingen relgion,er ikke relgiøs jeg,og mener og tror at det er et liv etter dette her....=)

Men hvorfor ikke bare være mens du er da,hvis du tror det er kun dette her?

Ellers ser du ikke vitsen?

Kanskje du ikke bare er "bare deg",men flere personer på flere plan.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om den går ut eller til et annet sted vet man ofte ikke. Har du gått i ørske lenge er det vanskelig å finne veien. Ikke alltid man oppdager at man til og med er på en vei.

Bølgene av dine svømmetak har nådd hit, de kan også nå andre. En dag kjenner du kanskje de andres og.

Ingen religion har hjulpet meg, hjelper heller ikke i de mørkeste stunder, men vet at det hjelper andre. Det som holder meg oppe er stahet tror jeg! Og håpet! Mister det av synet iblant, men da er staheten der.

Og disse menneskene som er i nærheten. Som tåler. Som gir en hånd når jeg ber om det.

Ikke glem håpet canticle! Håpet om at det finnes en vei, det finnes andre svømmere og en dag merker du de! Finn den styrken du har, uansett hvor godt den gjemmer seg!

Svøm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi eksisterer mere utenfor kroppen enn i den iallefall,men du har rett,deltar vi i livet,eller er det som å se på film?

Livet er på en måte en film,det er din oppgave og skrive ditt manus,og din oppgave og spille din rolle.

Jeg tror vi er kropp,sinn og ånd,men det er ingen relgion,er ikke relgiøs jeg,og mener og tror at det er et liv etter dette her....=)

Men hvorfor ikke bare være mens du er da,hvis du tror det er kun dette her?

Ellers ser du ikke vitsen?

Kanskje du ikke bare er "bare deg",men flere personer på flere plan.......

Men ånd,sjel religion osv, er bare begreper. Disse tegnene du nå leser, er skapt av mennesker for å formidle tanker og følelser. De inneholder ingen virkelighet. Når jeg går på gaten, så bruker jeg fem sanser, og det er alt. Mitt liv er fullstendig forskjellig fra ditt. Men mitt liv, er bare et begrep. Jeg er en annen person, dag for dag. Om ikke så mange år er jeg død. Og det er veldig godt mulig at dette var alt. Men jeg ble fødd inn i verden, og er delvis fortsatt, et lengtende vesen. Som drømmer og føler. Men kanskje er det uten hensikt eller mål, og bare til ergrelse. Mange søker en lykke,uten av vi vet hva denne lykken er. Bare et begrep. En fiks ide. Jeg er fortsatt meg. Jeg vet at jeg ikke hører til her. Men jeg frykter, og er temmelig sikker på, at, det er ingen vei ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss wings

Men ånd,sjel religion osv, er bare begreper. Disse tegnene du nå leser, er skapt av mennesker for å formidle tanker og følelser. De inneholder ingen virkelighet. Når jeg går på gaten, så bruker jeg fem sanser, og det er alt. Mitt liv er fullstendig forskjellig fra ditt. Men mitt liv, er bare et begrep. Jeg er en annen person, dag for dag. Om ikke så mange år er jeg død. Og det er veldig godt mulig at dette var alt. Men jeg ble fødd inn i verden, og er delvis fortsatt, et lengtende vesen. Som drømmer og føler. Men kanskje er det uten hensikt eller mål, og bare til ergrelse. Mange søker en lykke,uten av vi vet hva denne lykken er. Bare et begrep. En fiks ide. Jeg er fortsatt meg. Jeg vet at jeg ikke hører til her. Men jeg frykter, og er temmelig sikker på, at, det er ingen vei ut.

Hører ikke til her jeg heller,på jorden,har aldri gjort det,for meg er alt fremmed her og ukjent.

Men en dag reiser jeg hjem,og jeg tror på det.

Da er jeg kommet i mål,men kan godt hende at jeg må den hit igjen,hvem vet?

Det jeg vet og tror,kommer ikke fra andre mennesker,men helt andre plasser,fra noen/noe jeg kan stole på...=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...