Gjest Quimby Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 I en stund nå har jeg merket at jeg har no "strekkmerker" på innsiden av låret, og opp mot lysken. Huden er blitt ganske tynn, men det gjør ikke vondt eller irriterer. Det ser bare ikke pent ut og jeg vil gjerne finne ut hva dette kommer av og hva jeg kan gjøre for å fikse det. Jeg søkte litt rundt på Google og kom over noe som het "erythrasma". En helseside beskriver det som en kronisk bakterie infeksjon som er rød-brun i utseende og kan forkomme ved fuktige steder som lysken, under armen osv. Det stod også at dette er alminnelig hos overvektige og de med diabetes. Men jeg er verken overvektig eller har diabetes. Veier hun 90 kg og er 190 cm høy. Det er ganske normalt, eller hva? Jeg er også veldig renslig, så jeg aner ikke hvordan det kan være en bakterie infeksjon. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal si det, så jeg får bare komme rett ut...jeg har en ganske stor pung! Kan det hende at jeg får disse merkene fordi pungen gnir seg mot låret når jeg sitter eller går? Er det noen som har no erfaring med dette? Setter stor pris på råd/hjelp! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/226293-strekkmerker-p%C3%A5-insiden-av-l%C3%A5ret/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.