Gå til innhold

Antidepressiva uten å rådføre meg med legen


Gjest aanonymm

Anbefalte innlegg

Gjest aanonymm

Kan jeg starte med antidepressiva uten først å rådføre meg med lege/ psykolog?

Jeg er inne i en tung depressiv periode. Behandlingen jeg følger, gjør meg dårligere, og jeg har ikke tillit til terapeutene. Jeg har nettopp fått vite at jeg i tillegg til bulimien har både engstelig personlighetsforstyrrelse og tilbakevendende depressive lidelse. I tillegg stod det at jeg har trekk av både borderline og avhengig personlighetsforstyrrelse. Dette gjør meg enda mer nedfor. Jeg føler at jeg er stemplet, og må slite med dette resten av livet. Hvis så skulle være, så får jeg ikke noe liv.

Nå går det mot påske, og jeg skal være alene med de to små barna mine nesten hele tiden. Jeg vet ikke hvordan jeg skal klare det.

Jeg vet at antidepressivaen neppe får noen virkning på meg før om en måneds tid. Men slik som jeg er nå, så må jeg bare komme i gang fortest mulig.

Jeg har antidepressiva stående her hjemme. Jeg brukte dem 2 mnd i fjor vår. Da sluttet jeg med dem fordi jeg ble høy.

Nå er jeg sykere enn jeg var den gang, og jeg ser ingen annen løsning enn antidepressiva.

Kan jeg bare begynne å ta? Starte med èn om dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære deg! Rådfør deg med legen først!! Kanskje vil han annbefale noe annet nå (situasjonen er annerledes nå såvidt jeg skjønner?) og forhåpentligvis hjelpe deg på flere måter!

God bedring!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurer litt i dag

hei

Jeg har så lite greie på alle diagnosene som fagpersoner bruker på oss pasienter.

Selv har jeg aldri hørt noen konkret diagnose, bortsett fra angst, angsnevrose.

Så du nevnte avhengig persolighetsforstyrrelse, og lurte på hva det var?

Prøvde å søke opp noe her inne på dol, uten å finne noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bugge -jenta

Jeg ville rådført meg med legen min. Absolutt, eller på legevakta. Selv om jeg skjønner du føler deg desperat.Et SSRI er ikke en "på og av" medisin, og kanskje burde du heller hatt noen få sobril, til du kan starte opp med den rette SSRI- behandlingen. Kanskje du finner ut at du skal starte med et annet SSRI enn det du har liggende også. Jeg vet ikke hvorfor du sluttet sist. Ved starten kan du gjerne få en dett, og da blir alt enda verre nå på kort sikt.

Nei, ville ikke gjort noe uten samtale med lege først.

Vh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bugge -jenta

hei

Jeg har så lite greie på alle diagnosene som fagpersoner bruker på oss pasienter.

Selv har jeg aldri hørt noen konkret diagnose, bortsett fra angst, angsnevrose.

Så du nevnte avhengig persolighetsforstyrrelse, og lurte på hva det var?

Prøvde å søke opp noe her inne på dol, uten å finne noe.

Jeg kan ikke dette med linker, kløne som jeg er foran denne maskinen, men hvis du søker på ICD - 10, tror jeg du får det opp. Dette er det klassifikasjonssystemet vi bruker, (Verdens helseorganisasjons klassifiseringssystem.)

Beklager at jeg ikke kan dette med å legge ut linker. Skal snart få lært meg det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...