Gå til innhold

Inkubasjonstid for HIV test

Anbefalte innlegg

Æ bli frustret av hva alle "proffe" og "hobby proffe" sie. På hvilket stadie vil HIV testen gi så godt som 100% sikkert svar? Noen sier 3 mnd. etter sist gang ubeskyttet sex, andre sier 2 mnd. (ved benyttelse av såkalt kombotest der man sporer etter virus & antistoffer samtidig). Jeg tok en test (også en test kun få dager etter ett lite taktisk stunt, som viste seg "negativ") hos Olafiaklinikken etter 76 dager som viste seg "negativ". Olafia benytter kombotesten og garanterer at den er ca. 100% sikker ved test etter 8 uker. Stort sett alle andre steder/institusjoner sier at det må gå mindst 3 mnd. før en test kan avlegges og gi 100% sikkert svar. Jeg blir snart gal av denne usikkerheten og må vite svaret nå. Kan noen hjelpe/berolige meg?

Takker så meget for alle svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/226463-inkubasjonstid-for-hiv-test/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grunnen til at det er så store variabler som gjelder er at alt kommer an på alt...hvis du skjønner...

Mennesker reagerer ulik på ulike virus.

Hvor lang i sykdomsforløpet smittekilden også er kommet er også en ting man må tenke på i denne sammenheng.

Jeg vil nok tro at du er ganske så "safe," men det er ingen fasit innen medisin, og dermed inget "riktig svar."

Grunnen til at det er så store variabler som gjelder er at alt kommer an på alt...hvis du skjønner...

Mennesker reagerer ulik på ulike virus.

Hvor lang i sykdomsforløpet smittekilden også er kommet er også en ting man må tenke på i denne sammenheng.

Jeg vil nok tro at du er ganske så "safe," men det er ingen fasit innen medisin, og dermed inget "riktig svar."

Takker så meget for svar olais. Jeg føler meg selv ganske "safe" ettersom jeg har jo ikke akkuratt har hatt sexx med noen i "risikogruppa", men en som har har hatt ubeskyttet sex med ganske mange. Learn it the hard way....hehe. Er nok roligere nå, med hjelp fra deg. Jeg anser meg selv for safe nå og får heller ta en ny test om en liten stund og bruke kondom i alle tilfeller. Igjen, takk for svar!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...