Gå til innhold

fjerne arr etter selvskading


Gjest fjerne arr

Anbefalte innlegg

Gjest fjerne arr

Hva slags muligheter har man for å få fjernet arr etter selvskading?

Kan man få operert dem bort, få dem fjernet med laser eller evt. andre måter?

Er det noen som har erfaring på det området som f eks har fått det fjernet selv med negativ eller positiv erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er mulig med plastieks operasjoner. Det rent tekniske kan jeg ikke svare på.

En forutsetning er at en har vært stabil uten selvskading over lengre tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde å fjerne arrene kiurgisk ved en privat klinikk. Resultatet ble ikke noe bedre, tvertimot det samme. Prøvde også en stund å sprøyte inn noe stoff i arrene et par ganger i måneden, men det hjalp heller ikke.

Jeg tror visst en går med papirplaster over arrene i mange måneder så kan de blekkne litt. Men så skal det være sagt at jeg har en hudtype som gjør at jeg får ofet store og hissige arr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anngrrendde

Jeg prøvde å fjerne arrene kiurgisk ved en privat klinikk. Resultatet ble ikke noe bedre, tvertimot det samme. Prøvde også en stund å sprøyte inn noe stoff i arrene et par ganger i måneden, men det hjalp heller ikke.

Jeg tror visst en går med papirplaster over arrene i mange måneder så kan de blekkne litt. Men så skal det være sagt at jeg har en hudtype som gjør at jeg får ofet store og hissige arr.

Vanlig Gnagsårplaster har bleket et par av mine. Ble positivt overrasket...Står på venteliste til vurdering av laserbehandling på hudklinikken på sykehuset.

Kjenner ei som har fått bra resultat ved å skjære vekk arrene og sy dem sammen under huden. Synes nesten ikke lenger. Hun kan uten prob. gå med korte ermer nå.

Men spørs vel hvor mange det er og slik. Og på hudtypen.

Ett års venteliste på hudklinikken, men jeg venter i spenning :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...