Gå til innhold

Oppdatering om pusefamilien vår


bugge -jenta

Anbefalte innlegg

bugge -jenta

For de som fikk med seg at pusen vår fikk kattunger, kan jeg fortelle at alle fire er nå gitt bort. De leveres selvsagt ikke før til sommeren, men jeg er overlykkelig. Hurra!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

bugge -jenta

Det var flott! Er ikke det godt, når alle får et godt hjem. -- så nå er du en bekymring mindre...

Det er kjempedeilig, og alle er vel vant med katter. To familier som vil ha to søsken hver. Kan ikke bli bedre, og de kan ta de til sommeren også. det siste bekymret meg litt. For mange er det jo upraktisk med kattunge til sommeren. Vi rekker ikke å skrive en notis eller sette opp en plakat. Alle de tre kullene våre har gått som varmt hvetebrød. Ganske utrolig, men det er så mange streiliserte hunnkatter nå, så kanskje det er litt av årsaken, også bor vi i et område som er godt egnet for katter. Det er vel ingen hemmelighet for de fleste her inne at jeg ikke kommer fra den tjukkeste Oslogryta. Nå spørs det om dette er siste kullet.(det tredje nå) Det blir ikke mer enn et til i hvert fall. 4 kull på en katt får holde synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempedeilig, og alle er vel vant med katter. To familier som vil ha to søsken hver. Kan ikke bli bedre, og de kan ta de til sommeren også. det siste bekymret meg litt. For mange er det jo upraktisk med kattunge til sommeren. Vi rekker ikke å skrive en notis eller sette opp en plakat. Alle de tre kullene våre har gått som varmt hvetebrød. Ganske utrolig, men det er så mange streiliserte hunnkatter nå, så kanskje det er litt av årsaken, også bor vi i et område som er godt egnet for katter. Det er vel ingen hemmelighet for de fleste her inne at jeg ikke kommer fra den tjukkeste Oslogryta. Nå spørs det om dette er siste kullet.(det tredje nå) Det blir ikke mer enn et til i hvert fall. 4 kull på en katt får holde synes jeg.

Vi har også vært heldige å fått gitt bort kattunger, ellers har vi beholdt dem selv. Dette har resultert i en langhåret kattebestand på fire. Alle vil bare ha boksmat og vil helst ikke vil være ute hverken vinterstid eller i regnvær, så støvsugeren er fremme bestandig her. Særlig nå i røytetiden... lodotter overalt:0))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bugge -jenta

Vi har også vært heldige å fått gitt bort kattunger, ellers har vi beholdt dem selv. Dette har resultert i en langhåret kattebestand på fire. Alle vil bare ha boksmat og vil helst ikke vil være ute hverken vinterstid eller i regnvær, så støvsugeren er fremme bestandig her. Særlig nå i røytetiden... lodotter overalt:0))

Vi har to. Og de regnes som en del av familien. De er heldigvis glade i bilturer så vi tar dem med oss land og strand. Ikke stikker de av heller da, så de er helt utrolige. Og de er så god trøst når en har en dårlig dag.

Den ene katten har lagt seg til en vane med å klemme oss, den andre bruker poten til å klappe oss i ansiktet.

Vi valgte denne gangen å ta en av de 5 hun fikk. Det var ikke kjekt, men av erfaring fra sist, ble det litt masete for henne med så mange når de begynte å vokse til. Og vi gir de ikke fra henne før tre mnd. Og hun merket ikke stort med fire tilbake, og det er mye lettere å ta de når de er så små enn når de er tre mnd. Dette er nok siste kullet. Nå blir det nok sterilisering. Hun har fått hatt tre kull, og det tror jeg rekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to. Og de regnes som en del av familien. De er heldigvis glade i bilturer så vi tar dem med oss land og strand. Ikke stikker de av heller da, så de er helt utrolige. Og de er så god trøst når en har en dårlig dag.

Den ene katten har lagt seg til en vane med å klemme oss, den andre bruker poten til å klappe oss i ansiktet.

Vi valgte denne gangen å ta en av de 5 hun fikk. Det var ikke kjekt, men av erfaring fra sist, ble det litt masete for henne med så mange når de begynte å vokse til. Og vi gir de ikke fra henne før tre mnd. Og hun merket ikke stort med fire tilbake, og det er mye lettere å ta de når de er så små enn når de er tre mnd. Dette er nok siste kullet. Nå blir det nok sterilisering. Hun har fått hatt tre kull, og det tror jeg rekker.

Ja, her passer jeg på med p-piller på katten jeg da. Vi kan ikke ha flere nå. Mannen min føler han vasser i katter:0)) De tre hannene er kastererte.

Vi har også måttet ta kattunger med en gang, dersom hun fikk mange. Hadde aldri gjort det ved 3 mnd alder. Da hadde det nok vært enda flere her ja.Er nok lurt å la dem gå med mora til de er 3 mnd. Har en rasekatt her og, norsk skogkatt, og oppdretteren var veldig nøye med denne 3 mnd grensen.

Og du... angående xanor... tar den bort all angst. At man rett og slett blir angstfri, ikke får panikk,ikke får sosialangst etc , eller tar den kun toppene slik som valium og sobril. Helst ville jeg brukt valium jeg, men når angsten er så sterk som nå, (mye er vel ssri-abstineser) så virker den ikke nok desverre.

Må du spise deg inn på den...en opptrapping før den virker?? Eller kan den tas ved behov. Jeg fikk en prøveask av han psykiatikeren jeg nevnte, tok de på kvelden for å få sove (det var da jeg vaer søvnløs på grunn av Aurorix) Men å ha 0,5 mg på dagtid virket ikke på meg. Da er valium bedre.

Vel, hadde jeg ikke hatt forpliktelser og unger som jeg føler trenger meg, så hadde jeg lagt meg inn til ssri av-venning. Hvis slike steder finnes da?. Jeg føler meg som en stor belastning i en ellers aktiv familie når jeg ikke orker noe slik som nå. De andre vil ikke noe uten meg. Det gir meg en god følelse, men også fryktelig dårlig samvittighet. Får inderlig håpe at dette er en overgang. Men jeg har lest litt og 1 av 4 skal ikke ha ssri. Abstinensene sier for disse å være værre enn benzoabstinenser, og en kan få varig forandring til det værre etterpå. grøss... dette var selv under veldig gradvis nedtrapping. Dette skremmer meg, for jeg har aldri tålt dem, og er vel en av de fire.

jaja... skriv tilbake når du kan..

Og så en ting til som har plaget meg. I min nå så plagsomme periode har jeg glemt å spørre hvordan du har det... Håper du har hodet høyt over vannet.

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...