Gå til innhold

Antall pasienter


Gjest nienna

Anbefalte innlegg

Gjest nienna

Jeg er bare litt nysgjerrig på hvor mange pasienter en psykiater/psykolog på en poliklinikk har hver dag, sånn jevnt over? Og er det noen forskjell på hvor mange pasienter en overlege har i forhold til resten av behandlerne?

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest vaivai

sikkert en 7-8stk pr. dag, hvis hver person er der i 45minutter så rekker de ikke noe særlig flere ihvertfall. tror overlegene ser færre, men det er jeg usikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nienna

sikkert en 7-8stk pr. dag, hvis hver person er der i 45minutter så rekker de ikke noe særlig flere ihvertfall. tror overlegene ser færre, men det er jeg usikker på.

Tror du en lege/psykolog har pasienter hele dagen? Min psykiater har aldri problemer med å finne en ekstra time til meg neste dag om det er nødvendig og det burde h*n hatt om de hadde 7-8 pasienter hver dag? Jeg har også lest noe om at en del leger på sykehus behandler i snitt 2 pasienter hver dag, og ble da nysgjerrig på om dette bare er noe media har blåst opp eller om det er slik i virkeligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vaivai

Tror du en lege/psykolog har pasienter hele dagen? Min psykiater har aldri problemer med å finne en ekstra time til meg neste dag om det er nødvendig og det burde h*n hatt om de hadde 7-8 pasienter hver dag? Jeg har også lest noe om at en del leger på sykehus behandler i snitt 2 pasienter hver dag, og ble da nysgjerrig på om dette bare er noe media har blåst opp eller om det er slik i virkeligheten.

kanskje jeg er helt på bærtur, sårri hvis det var så feil bare noe jeg trodde.

grunnen til jeg sa det var att jeg har sett i avtaleboken når jeg skal ha ny time og sett det var 7 steder skrevet der, men så ikke hva det stod så kanskje det var noe annet.

jeg har vært endel i kontakt med overlegen i behandlingen på dps der jeg går i det siste og har aldri sett hun har hatt noen andre pasienter der så føler meg (litt) sikker på at ihvertfall hun ser få pasienter. varierer kanskje? ikke godt å si gitt :)

(bare babler jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nienna

kanskje jeg er helt på bærtur, sårri hvis det var så feil bare noe jeg trodde.

grunnen til jeg sa det var att jeg har sett i avtaleboken når jeg skal ha ny time og sett det var 7 steder skrevet der, men så ikke hva det stod så kanskje det var noe annet.

jeg har vært endel i kontakt med overlegen i behandlingen på dps der jeg går i det siste og har aldri sett hun har hatt noen andre pasienter der så føler meg (litt) sikker på at ihvertfall hun ser få pasienter. varierer kanskje? ikke godt å si gitt :)

(bare babler jeg)

Jeg tror ikke du er på bærtur for det er jo sånn det bør være, er det ikke? Min hovedbehandler er overlege på et dps og h*n føler jeg alltid har god tid og noen ekstra ledige timer om det er behov for det, selv om jeg snakker med denne psykiateren veldig ofte. Jeg går også i behandling hos en psyk. sykepleier, og der blir det med en gang problemer om hun ikke har satt opp timene i god tid på forhånd fordi avtaleboken faktisk er full, men denne sykepleieren er ikke ansatt på sykehus. Vet ikke om det har noe å si?

Er visst ikke godt å si hva som er mest vanlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så mye peiling jeg heller, men jeg tror nok at grunnen til at overlegen har noen hull i avtaleboka si er at han har endel andre ting å gjøre utenom å ha pasienter. Sikkert endel papirarbeid og sånn som han kan gjøre når han har tid til det.

Tror nok ikke det er vanlig at en behandler har 7-8 pasienter hver dag. De må jo ha litt tid mellom for å skrive ned i journalen og sånn. Og hvis man da har 8 pasienter etter hverandre så tar det minimum 8 klokketimer + at behandleren skal ha lunsj og da blir det en lang arbeidsdag :-p De har jo møter og sånt utenom også, og evt veiledninger og kurs osv.

Men jeg har som sagt ikke så mye peiling altså... De har i hvert fall ikke 7-8 pasienter HVER dag! 35-40 pasienter til enhver tid hvis alle går en gang i uka eller opp til 80 stk hvis alle går annenhver uke... *Grøss* :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest vaivai

Jeg tror ikke du er på bærtur for det er jo sånn det bør være, er det ikke? Min hovedbehandler er overlege på et dps og h*n føler jeg alltid har god tid og noen ekstra ledige timer om det er behov for det, selv om jeg snakker med denne psykiateren veldig ofte. Jeg går også i behandling hos en psyk. sykepleier, og der blir det med en gang problemer om hun ikke har satt opp timene i god tid på forhånd fordi avtaleboken faktisk er full, men denne sykepleieren er ikke ansatt på sykehus. Vet ikke om det har noe å si?

Er visst ikke godt å si hva som er mest vanlig...

nei, min erfaring er noe lik din, psykolog har alltid full avtalebok og får problemer med bytting av time, da er det de berømte 2 ukene man må vente mens overlegen har bedre tid og det virker som hun har en litt mer fri rolle. flere ganger har jeg snakket med hun etter timen med psykolog, sånn på sparket liksom. jeg tror psykologer, psykiatere, psyk sykepleier osv ser pasienter det aller meste av tiden, hvor mange om dagen varierer sikkert. moro å synse litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...