Gå til innhold

Psykest mulig?er det mulig?-NHD?others...


firebird1365380441

Anbefalte innlegg

firebird1365380441

Er det mulig at enkelte mennesker omtrent konkurrerer om å være psykest mulig?Kanskje de ikke gjør det 100% bevisst,men noen ganger begynner jeg virkelig å lure...Det må jo være en psykdom i seg selv???

Da mener jeg personer som gjør omtrent hva som helst for å virke psykest mulig...lyger om symptomer,skader seg,men sier at skaden skyldes en ulykke,finner på ting for å gjøre seg mer interessante.

Finnes det slike mennesker?

Vanskelig å forklare,dette,men håper noen skjønner hva jeg mener...

Jeg blir sprø snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest rivverdierce

Åjada, det finnes. Spiseforstyrra folk som legger ut bilder av seg selv på nett, der de prøver få det til å se ut som det stikker ut mest mulig bein og sånn.

Noen med sf virker som de er på grensen til sånn Munchhausen syndrom-greie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

firebird1365380441

Grunnen til at jeg undres,er at en person jeg vet om,passer innmari godt til en sånn beskrivelse-særlig til den rivverdierce beskriver.Tror jeg må ha vært temmelig naiv som ikke skjønte at det finnes folk som vil være så psyk/syk som mulig.Som ikke vil bli friske,tydeligvis.De vil være syke.Men HVORFOR?

Selv er jeg drittlei av å være psyk og syk.Skulle ønske jeg aldri mer slapp å sette mine bein i en psykiatrisk avdeling igjen,eller i en "vanlig" sengepost på et somatisk sykehus.

Hva er Munchausens Syndrom/Sykdom,egentlig?Hva er årsaken til at folk "får" det,og hvor vanlig er det?

Det virker jo fullstendig sprøtt....

*SUKK*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mamma 24-7

Grunnen til at jeg undres,er at en person jeg vet om,passer innmari godt til en sånn beskrivelse-særlig til den rivverdierce beskriver.Tror jeg må ha vært temmelig naiv som ikke skjønte at det finnes folk som vil være så psyk/syk som mulig.Som ikke vil bli friske,tydeligvis.De vil være syke.Men HVORFOR?

Selv er jeg drittlei av å være psyk og syk.Skulle ønske jeg aldri mer slapp å sette mine bein i en psykiatrisk avdeling igjen,eller i en "vanlig" sengepost på et somatisk sykehus.

Hva er Munchausens Syndrom/Sykdom,egentlig?Hva er årsaken til at folk "får" det,og hvor vanlig er det?

Det virker jo fullstendig sprøtt....

*SUKK*

Munchausen syndrom er nok ikke det det dreier seg om her.

Klippet denne lille forklaringen på en side

"Münchausens syndrome by proxy

Detta syndrom innebär att en vårdnadshavare gång på gång skadar barnet, för att få anledning att söka läkare eller sjukhus."

http://www.forensic.lu.se/Forensic/forensic/barnmisshandelB.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest På posten nå...

Hei:) Håper du har det bra. Jeg leste innlegget og skjønner godt at du blir frustret. Blir det selv til tider.

Frustrert. Over meg selv. Over andre som jeg mener at saboterer eget opplegg med vilje.

Kanskje har det ikke så mye med å være frisk kontra det å være syk å gjøre. Jeg tror mange av de som vekker slik irritasjon ikke tenker på å bli frisk. Kanskje vet de lengre om noe "frisk"?

Jeg tror det handler om et behov for omsorg som er så stort at ingen kan møte det. Og i fortvilelse over dette gjør de hva som helst for å få litt mer omsorg akkurat der og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bugge -jenta

Munchausen syndrom er nok ikke det det dreier seg om her.

Klippet denne lille forklaringen på en side

"Münchausens syndrome by proxy

Detta syndrom innebär att en vårdnadshavare gång på gång skadar barnet, för att få anledning att söka läkare eller sjukhus."

http://www.forensic.lu.se/Forensic/forensic/barnmisshandelB.htm

Slik jeg har forstått det, kan absolutt dette syndromet dreie seg om skading av seg selv også, for å få oppmerksomhet. Selv om det er mest vanlig at vi hører om det ved skading av eget barn. Mange filmer og serier har jo tatt opp dette de siste årene.

Om dette har noe med trådstarterens innspill å gjøre skal jeg ikke ha sagt noe om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig både ved psykiatri og somatiske-sykdommer/lidelser.

Men det er noen som er sikre på at de ikke er syke da! hehe, det er gjerne de som er mest på bærtur.

Selv har jeg opplevelsen av at dette er mest vanlig på åpne avdelinger, og blandt selvskaderne på lukket. De som er helt psykotiske, vedgår vel ikke så ofte at de er det. Iallefall ikke mens det pågår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rivverdierce

Grunnen til at jeg undres,er at en person jeg vet om,passer innmari godt til en sånn beskrivelse-særlig til den rivverdierce beskriver.Tror jeg må ha vært temmelig naiv som ikke skjønte at det finnes folk som vil være så psyk/syk som mulig.Som ikke vil bli friske,tydeligvis.De vil være syke.Men HVORFOR?

Selv er jeg drittlei av å være psyk og syk.Skulle ønske jeg aldri mer slapp å sette mine bein i en psykiatrisk avdeling igjen,eller i en "vanlig" sengepost på et somatisk sykehus.

Hva er Munchausens Syndrom/Sykdom,egentlig?Hva er årsaken til at folk "får" det,og hvor vanlig er det?

Det virker jo fullstendig sprøtt....

*SUKK*

Kanskje foreldrene ikke er helt gode, så blir det både litt sånn arv og miljø. Så får de ikke dekket behov for omsorg og oppmerksomhet som vi ALLE trenger, og får et ønske om å være syk. Eller blir litt syk og merker hvor mye pleie og omsorge en får da. Så vil en ikke gi slipp på det?

Noen har bare et helt abnormalt behov for det. Kjenner tilfelle som har prøvd å få alle mulige slags diagnoser og lyver om å ha hjertefeil, schizofreni, manisk depressiv, legger ut bilder av ribbeina der du tydelig ser mennesket prøver skvise de ut mest mulig, lyver om å ha blitt mobbet av andre, og skal ta verst mulig overdoser.

Sjuke greier iallfall. Det som er trist er at sånne tror jeg aldri blir frisk, for selvinnsikten er der ikke :~(

Er alle andre det er noe galt med, og kommer på kant med alle som ikke følger deres pipe.

En bør jo kanskje skjønne at de kan noe for det selv også, når de tar 30 overdoser på rad, og ikke "bare" et elendig behandlingsapparat? Men om de slutter med overdosene og spiseforstyrrelsene, hvem skal de da gå til når de trenger noen rundt seg? Og alle vennene de får med like plager ved å henge på nettsteder. Normale mennesker vil unngå dem, om ikke med en gang, så etter en tid når en merker hvor avvikende de er. Da blir det bare andre psyke som godtar dem. Iallfall for en stund...

Håper iallfall det fins noe behandling som virker for slike, men en slutter liksom å være naiv, når en får servert løgn på løgn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg undres,er at en person jeg vet om,passer innmari godt til en sånn beskrivelse-særlig til den rivverdierce beskriver.Tror jeg må ha vært temmelig naiv som ikke skjønte at det finnes folk som vil være så psyk/syk som mulig.Som ikke vil bli friske,tydeligvis.De vil være syke.Men HVORFOR?

Selv er jeg drittlei av å være psyk og syk.Skulle ønske jeg aldri mer slapp å sette mine bein i en psykiatrisk avdeling igjen,eller i en "vanlig" sengepost på et somatisk sykehus.

Hva er Munchausens Syndrom/Sykdom,egentlig?Hva er årsaken til at folk "får" det,og hvor vanlig er det?

Det virker jo fullstendig sprøtt....

*SUKK*

Er ikke dette når mødre forgifter sine barn igjen og igjen for så å oppsøke lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rivverdierce

Er ikke dette når mødre forgifter sine barn igjen og igjen for så å oppsøke lege.

når de forgifter sine barn heter det munchausen by proxy. Men når det er dem selv de forgifter, så heter det bare munchausen syndrom. Jeg vet jeg har stavet det feil.

Jeg tror ikke de som er slik psykest mulig-opplegg har Munchausen altså. Bare at avogtil så bare undrer jeg meg om de er litt i grenseland, eller om det er beslektet på noe vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

firebird1365380441

Hei:) Håper du har det bra. Jeg leste innlegget og skjønner godt at du blir frustret. Blir det selv til tider.

Frustrert. Over meg selv. Over andre som jeg mener at saboterer eget opplegg med vilje.

Kanskje har det ikke så mye med å være frisk kontra det å være syk å gjøre. Jeg tror mange av de som vekker slik irritasjon ikke tenker på å bli frisk. Kanskje vet de lengre om noe "frisk"?

Jeg tror det handler om et behov for omsorg som er så stort at ingen kan møte det. Og i fortvilelse over dette gjør de hva som helst for å få litt mer omsorg akkurat der og da.

Men...når det å få litt omsorg akkurat "her og nå" blir til at en kanskje må ha intensiv pleie resten av livet...

Jeg vet ikke hva jeg skal tenke lenger...

Dette må jo være jævlig for personen det gjelder også????

Med mindre ikke vedkommende har noen som helst "klar" opplevelse av sin egen situasjon.

Huff...Men hvordan bør man oppføre seg ovenfor en person med slike problemer?Hva skal en si?Hva bør en ikke si?

Er virkelig redd for å trø i baret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...