Gå til innhold

Det går mot slutten av behandling.


Gjest Tiamat

Anbefalte innlegg

Gjest Tiamat

Spurte tilfeldigvis om hvor lenge det var vanlig å få hjelp på sykehuset, offentlig hjelp. Da jeg fikk høre det fikk jeg sjokk, kanskje jeg må slutte der snart. Og det var ikke så moro å høre om de lange ventelistene, har ikke råd til helt private. Veldig dyrt. Har nå blitt alvorlig bekymret for å bli forlatt med en 9mnd lang venteliste på ny hjelp. Har tenkt på å spørre om å bli innlagt, jeg klarer mg ikke alene. Går det? Kan noen si hva jeg burde gjøre? Kan de virkelig bare slutte med å hjelpe meg når de vet jeg ikke vil klare det ? Er veldig bekymret!! Får ikke sove lenger etter jeg fant ut dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det i poliklinikken du går?

Har de sagt det er på tide å avslutte og hva begrunner de isåfall dette med?

Å legge seg inn bør kun fungere som ytterste kriseløsning, dersom det fungerer med poliklinisk oppfølging er dette heller å anbefale.

(ps. Der finnes også private behandlere, hvor du ikke betaler mer enn din valige egenandel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tiamat

Er det i poliklinikken du går?

Har de sagt det er på tide å avslutte og hva begrunner de isåfall dette med?

Å legge seg inn bør kun fungere som ytterste kriseløsning, dersom det fungerer med poliklinisk oppfølging er dette heller å anbefale.

(ps. Der finnes også private behandlere, hvor du ikke betaler mer enn din valige egenandel)

Poliklinikken ja. Ble fortalt de private som bare tar egenandel har veldig lange ventelister, mange opptil ett år. Sa ikke rett ut at vi skulle avslutte behandlingen men at så og så lenge var vanlig, tolket det som jeg burde forvente å bli overført til private. Er det rart jeg blir bekymret når de sier sånt, ble helt nummen. Var dumt jeg ikke spurte mer, sa ikke noe mer den dagen. Håper ikke de forlater meg sånn jeg er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poliklinikken ja. Ble fortalt de private som bare tar egenandel har veldig lange ventelister, mange opptil ett år. Sa ikke rett ut at vi skulle avslutte behandlingen men at så og så lenge var vanlig, tolket det som jeg burde forvente å bli overført til private. Er det rart jeg blir bekymret når de sier sånt, ble helt nummen. Var dumt jeg ikke spurte mer, sa ikke noe mer den dagen. Håper ikke de forlater meg sånn jeg er nå.

Det er relativt vanlig opplyse om tidsperspektivet på behandlingen (ofte må denne justeres underveis, noen trenger lengre tid mens andre klarer seg på kortere tid enn først antatt). Jeg tror ikke du skal bekymre deg så mye for dette, det er ingen grunn til å tro at "de" vil forlate deg dersom du er svært syk. Neste gang du har time så fortell dem at du ble bekymret og at du trenger forsikringer om at du skal bli bedre før de "kaster deg ut".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tiamat

Det er relativt vanlig opplyse om tidsperspektivet på behandlingen (ofte må denne justeres underveis, noen trenger lengre tid mens andre klarer seg på kortere tid enn først antatt). Jeg tror ikke du skal bekymre deg så mye for dette, det er ingen grunn til å tro at "de" vil forlate deg dersom du er svært syk. Neste gang du har time så fortell dem at du ble bekymret og at du trenger forsikringer om at du skal bli bedre før de "kaster deg ut".

Håper du har rett, tolker kanskje tingene litt feil akkurat nå. Bekymrer meg over mye. skal tilbake snart og skal snakke om det da, takk for du svarte meg. kanskje jeg får hvila litt. Nattinatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...