Gå til innhold

En kropp i endring mot sykdom?

Anbefalte innlegg

Gjest Ikke redd, men undrende.

Jeg er kvinne 47 år, og har siste tiden merket endringer i ledd. For 3 uker siden merket jeg at venstre ringfinger var så stiv på morgenen, så synes jeg at det var to fingre etter noen dager, og det er vanskelig å knytte handa, den er uten krefter. Nå synes jeg høyre hand også har fått samme følelse,langfinger var øm en morgen, og handa muskuløs å krumme. Jeg har ikke hevelse i hendene. For noen år tilbake hadde jeg komplisert brudd i fot, og det er skruer og plater på begge sider. Kan jeg på noen måte få reaksjon på metaller, og har dette noen sammenheng med stivheten i hendene? Jeg har siste året hatt en del symptomer som jeg er bevisst er utbrenthet, har ikke vært sykmeldt, men hatt ett kjempestress i form av jobb og oppgaver i verv utenom. Jeg har øresus, er kronisk trett til tider, kan sovne ved bordet omtrent. Jeg har gått på reductil over ett år, og det har gitt ønskede resultater, men i siste tiden har jeg gått opp 3 kilo med denne medisin. Jeg fikk tabletter for 1/2 år sist, og skal til kontroll nå snart. Selv om jeg drikker en del, har jeg opplevd å hatt blærekatarr også nå som kroppen sier fra om "noe", og jeg lurer; kan slankepille gjøre til at vitaminer o.l ikke tas fullverdig opp, og kan det igjen gjøre at nyrefunksjon blir belastet? Jeg vet jeg kommer med mange ting på en gang, og har ikke gått og tenkt på om alt sammen har en sammenheng, annet enn psykisk da, men jeg ser mer anledningen til å spørre på fler ting samtidig. Det med fingrene er jeg mest skeptisk til. Jeg har jobbet på arbeidsplass 30 år med tunge, skadelige metaller, og vet at noen innen denne yrkeskategori har fått MS, så selv om jeg ikke har angst eller redsel for at det skal hende meg, så ønsker jeg selvsagt ta ansvar for meg selv og bli utredet for sykdom hvis det er svaret. Jeg er nesten aldri borte fra jobb, og trives veldig godt på jobben min.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/226745-en-kropp-i-endring-mot-sykdom/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke redd, men undrende

Jeg glemte en ting,- jeg har også siste 3 uker fått en ny erfaring, og det er følelsen av å ha fått en klump i halsen, akkurat som om det sitter igjen en eplebit der, og noen ganger føles det som om jeg skal få vansker med å svelge. Jeg har tidligere hatt perioder med sure oppstøt, det er sjeldnere nå. Jeg har også tidligere hatt magesmerter, en gang så sterkt at jeg fikk morfin da jeg kom akutt på sykehus, etter å ha kastet opp og hatt sterke kramper. Det ble da anslått å være tarmslyng. Men, denne nye ekle klumpen, hva kan dette skyldes?

Gjest FrøkenNN

Jeg glemte en ting,- jeg har også siste 3 uker fått en ny erfaring, og det er følelsen av å ha fått en klump i halsen, akkurat som om det sitter igjen en eplebit der, og noen ganger føles det som om jeg skal få vansker med å svelge. Jeg har tidligere hatt perioder med sure oppstøt, det er sjeldnere nå. Jeg har også tidligere hatt magesmerter, en gang så sterkt at jeg fikk morfin da jeg kom akutt på sykehus, etter å ha kastet opp og hatt sterke kramper. Det ble da anslått å være tarmslyng. Men, denne nye ekle klumpen, hva kan dette skyldes?

Håper du får gode råd av noen som kan være til hjelp,jeg er desverre "blank".

Bare en liten hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...