Gå til innhold

Troestespising?


DarkPink

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid spist akkurat hva jeg vil uten aa legge paa meg. Men naa naar jeg fylte 20 har jeg plutselig faatt skikkelig mage, ser ut som jeg er gravid. Jeg har gaatt opp 7 kg paa to maaneder.

Jeg har forsoekt aa finne grunnen til dette. Det eneste som er ulikt fra tidligere er at jeg har drukket mer oel, og at jeg saa og si har "mistet" evnen til aa foele meg mett. Jeg er sulten absolutt hele tiden, men jeg forsoeker aa hvertfall ikke spise mer enn hver 3-4 time, og saa ser jeg paa klokken hele tiden til jeg kan spise igjen.

Saa slo det meg, kan dette ha en psykologisk aarsak? F.eks at jeg er ensom, savner naerhet, noe i den dur, og at det gir seg utslag i behov for mat? Jeg har alltid vert glad i mat og spist mye, men naa naar jeg i tillegg begynner aa legge skikkelig paa meg, saa maa jeg finne en maate aa faa satt en stopper for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Boomerang

Det er nok sikkert noe av det du er inne på selv,du føler et savn,en tomhet på en måte,og dette fyller du med å spise.

Det du kan prøve å gjøre,er å fylle tiden "tomrommet" med andre ting,slik at du får bort fokuset fra mat.

Men lett er det ikke,bare spørr oprah,det er mange som har samme problemet,hvis det er en trøst...=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen, men har aldri vært noe psykisk for mitt vedkommende.

Har alltid vært slank selv om jeg har spist alt jeg ville.

Men da jeg var ca. 20 begynte jeg å legge på meg, selv om jeg ikke spiste mer enn før. Fikk da også et 'sug' etter mat. Men ikke fordi jeg var ensom e.l. Fikk det rett og slett fordi jeg ikke var vant til å følge noen plan for hva og når jeg kunne spise. Jo mer jeg tenkte på at jeg ikke lenger kunne spise når og hva det måtte være, jo mer sulten ble jeg.

Men det gikk seg til. Klarte å holde meg slank, selv om jeg enda spiser det meste av det jeg har lyst på, men det er fordi jeg trener mye nå. Hadde jeg ikke trent, hadde jeg nok trillet frem og tilbake.

Jeg vet jo ikke om det faktisk kan ligge noe psykisk bak ditt tilfelle, men i mitt gjorde det ikke det. Og du, øl inneholder masse kalorier. Uansett håper jeg du finner trivselsvekten din uten for store problemer. Lykke til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest linnelinn

Det er helt vanlig at jenter begynner å legge på seg mye lettere etter at de er 20. Selv om jeg trener mye og aldri spiser godteri, så veier jeg minst 10 kg mer enn før jeg var 20.

Noe jeg bare er glad for...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt vanlig at jenter begynner å legge på seg mye lettere etter at de er 20. Selv om jeg trener mye og aldri spiser godteri, så veier jeg minst 10 kg mer enn før jeg var 20.

Noe jeg bare er glad for...

Takk for svar! Jeg har alltid vert syltynn og hatet alle kommentarene paa det, og saa ble jeg 16 og begynte paa p-piller, og da ble jeg bare glad og syntes at jeg ble akkurat passe. Naa har det bikket over paa andre siden, synes jeg.. =\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner meg igjen, men har aldri vært noe psykisk for mitt vedkommende.

Har alltid vært slank selv om jeg har spist alt jeg ville.

Men da jeg var ca. 20 begynte jeg å legge på meg, selv om jeg ikke spiste mer enn før. Fikk da også et 'sug' etter mat. Men ikke fordi jeg var ensom e.l. Fikk det rett og slett fordi jeg ikke var vant til å følge noen plan for hva og når jeg kunne spise. Jo mer jeg tenkte på at jeg ikke lenger kunne spise når og hva det måtte være, jo mer sulten ble jeg.

Men det gikk seg til. Klarte å holde meg slank, selv om jeg enda spiser det meste av det jeg har lyst på, men det er fordi jeg trener mye nå. Hadde jeg ikke trent, hadde jeg nok trillet frem og tilbake.

Jeg vet jo ikke om det faktisk kan ligge noe psykisk bak ditt tilfelle, men i mitt gjorde det ikke det. Og du, øl inneholder masse kalorier. Uansett håper jeg du finner trivselsvekten din uten for store problemer. Lykke til. :)

Takk for svar. Dette er akkurat som aa lese om meg selv. Desverre har jeg UTROLIG lav motivasjon for aa trene. Selv om jeg naa har gym i samme bygning og begynner aa bli feit, saa orker jeg bare ikke...

Men jeg har innfoert en minimum 6 timer mellom hvert maaltid regel, og kuttet ut soetsaker. Jeg har ogsaa, selv om det ikke er det smarteste, begynt aa ta meg en sigarett hver gang jeg kjenner matsuget, og det fungerer til dels.

Legger du paa deg paa magen, og i saafall, faar du det vekk med trening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok sikkert noe av det du er inne på selv,du føler et savn,en tomhet på en måte,og dette fyller du med å spise.

Det du kan prøve å gjøre,er å fylle tiden "tomrommet" med andre ting,slik at du får bort fokuset fra mat.

Men lett er det ikke,bare spørr oprah,det er mange som har samme problemet,hvis det er en trøst...=)

Takk for svar. Noen forslag til sunne ting aa erstatte matsuget med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravid?

Jeg var inne paa tanken, du.. =) Men jeg har ikke foelt meg uvel, og jeg er paa min 12. dag med mens naa..! Saa jeg kan vel ikke vaere det. Eller? Blodningen kom riktig nok fire-fem dager for tidlig, noe den aldri bruker aa gjoere, men. Neh?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest god påske

Jeg var inne paa tanken, du.. =) Men jeg har ikke foelt meg uvel, og jeg er paa min 12. dag med mens naa..! Saa jeg kan vel ikke vaere det. Eller? Blodningen kom riktig nok fire-fem dager for tidlig, noe den aldri bruker aa gjoere, men. Neh?

Jeg ville nok tatt en test for å være sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Dette er akkurat som aa lese om meg selv. Desverre har jeg UTROLIG lav motivasjon for aa trene. Selv om jeg naa har gym i samme bygning og begynner aa bli feit, saa orker jeg bare ikke...

Men jeg har innfoert en minimum 6 timer mellom hvert maaltid regel, og kuttet ut soetsaker. Jeg har ogsaa, selv om det ikke er det smarteste, begynt aa ta meg en sigarett hver gang jeg kjenner matsuget, og det fungerer til dels.

Legger du paa deg paa magen, og i saafall, faar du det vekk med trening?

Skjønner deg godt. Det var utrolig tungt i starten, både å spise mindre og å trene. Spesielt når jeg skulle trene 'på egenhånd'.

Men begynte å ta saltimer (spinning, StramOpp, Step osv.) og det hjalp meg virkelig til å komme i gang. Synes det var mye lettere å bli fortalt hva jeg skulle gjøre, istedetfor å skulle gjøre det selv.

I tillegg kjenner jeg ei som kan veldig mye om ernæring o.l, og hun hjalp meg å sette opp en plan for hva, og hvor mye, jeg skulle spise. Jeg var jo aldri overvektig, men følte meg ikke helt vel med meg selv. Og var ikke rundt magen jeg la spesielt på meg, selv om jeg merket det der også.

Dette er et par år siden, og jeg føler nå at jeg har funnet trivselsvekten min. For selv om jeg nå sluntrer unna med treningen innimellom, legger jeg ikke på meg. Men hadde jeg ikke tatt meg selv litt i nakken for to år siden, hadde jeg nok vært betydelig større i dag.

Du klarer det om du prøver og vil. Garantert. :)

Vil forresten anbefale sterkt å kutte ut/ned på øldrikkinga. Sparer maange kalorier på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Boomerang

Takk for svar. Noen forslag til sunne ting aa erstatte matsuget med?

Alt som er grønt er sundt og bra for kroppen din,salater,selleri-stang..osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt. Det var utrolig tungt i starten, både å spise mindre og å trene. Spesielt når jeg skulle trene 'på egenhånd'.

Men begynte å ta saltimer (spinning, StramOpp, Step osv.) og det hjalp meg virkelig til å komme i gang. Synes det var mye lettere å bli fortalt hva jeg skulle gjøre, istedetfor å skulle gjøre det selv.

I tillegg kjenner jeg ei som kan veldig mye om ernæring o.l, og hun hjalp meg å sette opp en plan for hva, og hvor mye, jeg skulle spise. Jeg var jo aldri overvektig, men følte meg ikke helt vel med meg selv. Og var ikke rundt magen jeg la spesielt på meg, selv om jeg merket det der også.

Dette er et par år siden, og jeg føler nå at jeg har funnet trivselsvekten min. For selv om jeg nå sluntrer unna med treningen innimellom, legger jeg ikke på meg. Men hadde jeg ikke tatt meg selv litt i nakken for to år siden, hadde jeg nok vært betydelig større i dag.

Du klarer det om du prøver og vil. Garantert. :)

Vil forresten anbefale sterkt å kutte ut/ned på øldrikkinga. Sparer maange kalorier på det.

Takk saa mye. Drar tilbake til Norge om en maaneds tid, begynner paa nytt universitet og leilighet osv, faar komme igang da tenker jeg =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk saa mye. Drar tilbake til Norge om en maaneds tid, begynner paa nytt universitet og leilighet osv, faar komme igang da tenker jeg =)

Bare hyggelig. Det meste går. Bare synd man må jobbe så for det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...