Gå til innhold

Seponering ssri


Gjest seponereren

Anbefalte innlegg

Gjest seponereren

Er det flere enn meg som har hatt store plager med seponering av ssri selv om en har gått veldig langsomt ned.

Jeg kom liksom til en nedre grense hvor jeg nesten besvimte (greide ikke stå oppreist og var liksom helt tom i hodet, og etter det har alt innvendig vært kaos. Mye mere angst enn jeg hadde før jeg begynte og også depresjon.

Har ikke vært plaget med depresjon før. Veldig trang til å gråte, tør ikke ut etc.

Går dette over av seg selv, eller er det oppstått en skade.

Har brukt cipralex i ett år.

Er fortsatt ikke ferdig seponert. Og sliter veldig om dagen.

Noen som kan berolige meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei , er du sikker på at du er helt fri angsten /depresjonen enda da?

For noen tar det lengre tid enn for andre , og enkelte har kanskje en kronisk lidelse.

Jeg seponerte med cipramil i 2003 og valgte meg et tidspunkt eller periode, da jeg var i storform , og det gikk knirkefritt. Men nå er jeg inn i en angstfyllt periode igjenn og for å greie jobben har jeg begynt på en ny kur igjenn. Godt å være angst/dep.fri i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kirsebær

Seponerte efexor for noen år siden, og slet med aggresjon og veldig sterk indre uto i to år før jeg var som før igjen. Leger prøvde å si at det var angsten som var tilbake, saken var bare at jeg hadde ikke slik angst i det hele tatt før jeg begynte på medisiner. Var kun deprimert, hadde ikke indre uro eller panikkangst.

Så hold ut, jeg ble litt bedre måned for måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seponereren

Seponerte efexor for noen år siden, og slet med aggresjon og veldig sterk indre uto i to år før jeg var som før igjen. Leger prøvde å si at det var angsten som var tilbake, saken var bare at jeg hadde ikke slik angst i det hele tatt før jeg begynte på medisiner. Var kun deprimert, hadde ikke indre uro eller panikkangst.

Så hold ut, jeg ble litt bedre måned for måned.

Takk.. for at det er håp, selv om det kan ta tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seponereren

Hei , er du sikker på at du er helt fri angsten /depresjonen enda da?

For noen tar det lengre tid enn for andre , og enkelte har kanskje en kronisk lidelse.

Jeg seponerte med cipramil i 2003 og valgte meg et tidspunkt eller periode, da jeg var i storform , og det gikk knirkefritt. Men nå er jeg inn i en angstfyllt periode igjenn og for å greie jobben har jeg begynt på en ny kur igjenn. Godt å være angst/dep.fri i allefall.

Hei, de har aldri hjulpet vesentlig på angsten min. Lider av GAD, men fikk panikkangst under opptrapping, og utviklet angst for angst. Så har ikke tålt dem godt. Men prøvde dem ut i 6 mnd allikevel. Har småseponert siden slutten av okt. Men det var når jeg kom ned iveldig liten dose det smalt til med verre uro angst og

nær-besvimelsesanfall. Har ikke vært verre siden opptrappingen.

Mye verre nå enn før jeg begynte på cipralex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bugge -jenta

Jeg tror ikke du er skadet for livet, for hva det er verdt. Jeg tror at med tiden vil det gå seg til.

Hang in there.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest seponereren

Seponerte efexor for noen år siden, og slet med aggresjon og veldig sterk indre uto i to år før jeg var som før igjen. Leger prøvde å si at det var angsten som var tilbake, saken var bare at jeg hadde ikke slik angst i det hele tatt før jeg begynte på medisiner. Var kun deprimert, hadde ikke indre uro eller panikkangst.

Så hold ut, jeg ble litt bedre måned for måned.

Du,gikk du over til noe annet, eller var du ferdig med AD?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kirsebær

Du,gikk du over til noe annet, eller var du ferdig med AD?

Nei, jeg gikk ikke over på noe annet. Ble skremt nok av virkningen jeg opplevde der og da. Men hadde god virkning mens jeg brukte det da. Derfor får en jo alltid høre at det er de opprinnelige plagene som kommer tilbake. Og en kan jo ikke motbevise det for enlege, selv om en ofte vet best selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det kan være seponeringsvansker.

Det kan også være at du seponerer for tidlig, og at det er sykdommen som kommer frem igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seponereren

Det kan være seponeringsvansker.

Det kan også være at du seponerer for tidlig, og at det er sykdommen som kommer frem igjen.

Hvor lenge tar det før kroppen tilvenner seg ny dose.

Jeg ble aldri bedre av cipralex, men det tok noen nye veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...