Gå til innhold

Xanor


Gjest vurderer

Anbefalte innlegg

Gjest vurderer

Vurderer å begynne på xanor. Si meg forsvinner alle angst?

eller bare toppene. Er en sikret fra panikkanfall o.l.

Hvor langt tid tar det før den virker. kan vel ikke begynne på full dose med en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

bugge -jenta

All angst forsvinner ikke.

En er ikke garantert å ikke få angstanfall.

Det er en medisin en skal sette seg grundig inn i før en starter på, og den må skrives ut av psykiater første gang.

Den tas ikke sporadisk, man trapper opp og ned. Man trapper opp med 0.5 mg i uka, til ønsket dosering. Etter 8 mnd bør en seponere. Da trapper en ned med 0.5 mg i uka. For meg har dette ikke vært et problem, men

mange andre sliter tydeligvis mer enn meg med nedtrappingen.

Les om xanor i felleskatalogen.

Vh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnhild

Slik xanor virket på meg så forsvant ikke alle angsten. Toppene gikk vel vekk kanskje. La forresten på meg ca 15 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bugge -jenta

Slik xanor virket på meg så forsvant ikke alle angsten. Toppene gikk vel vekk kanskje. La forresten på meg ca 15 kg.

Så individuelle vi er. Jeg holder vekta på xanor. Går opp når jeg slutter, hvis jeg ikke er veldig bevisst.

Men er enig med deg, det tar ikke all angst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vurderer

Slik xanor virket på meg så forsvant ikke alle angsten. Toppene gikk vel vekk kanskje. La forresten på meg ca 15 kg.

Jaså, så de har også vektøkning som bivirkning. Trodde det var et vanlig benzo?

Var det vanskelig å slutte for deg Bjørnhild?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnhild

Jaså, så de har også vektøkning som bivirkning. Trodde det var et vanlig benzo?

Var det vanskelig å slutte for deg Bjørnhild?

Jeg reagerer veldig benzo med sultfølelse i alle fall og må ha noe søtt. Med xanor så mistet jeg alle hemnninger og spiste alt jeg kom over. Xanor virket sånn på meg at jeg ble mer hemningsløs - en skummel medisin.

Så etter tre månender var jeg 15-20 kg tyngre og hadde farget håret rødt. :(

Verste er at det ikke er tull en gang. Tok meg 2 år å få tilbake hårfargen og kg sitter ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...