Gå til innhold

bivirkning av medisin mot kvalme

Anbefalte innlegg

englandsstudent

Jeg studerer for tiden i England, og er ofte plaget av kvalme. Derfor har jeg fått tabletter som blir kalt Motilium (tror ikke de finnes i Norge).

Jeg har nå fått en bivirkning av disse tablettene, og det er at jeg har fått "melk" i brystene mine (blank væske med hvite striper). jeg prøvde å snakke med legen for studentene her i England, men fordi hun er veldig travel, så sa ho bare at jeg skulle fortsette med tablettene uten å fortelle noe mer. Jeg drar nå på fire ukers ferie hjem til Norge hvor jeg kommer til å bruke disse tablettene tre ganger daglig.

Brystene mine har blitt veldig myke. Virker som om noen har tatt en propp ut av dem så alt trykket har detti ut.

Jeg lurer nå på om jeg burde fortsette med disse tablettene. Det kommer ikke mye ut av brystene mine, bare hender at det kommer noen flekker på bh'n eller nattkjolen.

Er det noe jeg burde passe på nå som jeg har væske i brystene, og har det noe å si på lang sikt at jeg har væske i brystene mine nå?

Kommer brystene mine til å få samme faste fasong som de hadde før etter at jeg har slutta med disse medisinene?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/22682-bivirkning-av-medisin-mot-kvalme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

englandsstudent

Kanskje du skulle prøve å få en legetime mens du er på ferie her hjemme, og høre om han/hun kan si deg noe, evt. gi deg en annen kvalmestillende.

Er det forresten klart HVORFOR du er kvalm?

hei Turid!

Jeg har hatt problemer med kvalme i flere år. Også gått til lege i Norge, men aldri fått noe medisin som virka. Det ble værre etter at jeg flytta til England i September. Da begynte jeg å våkne av noen slags "kramper" om natta i tillegg til å være konstant kvalm.

Dessuten kommer en liten del av maten jeg spiser i revers. Det vil si at det kryper oppover spiserøret og blir der. Jeg har derfor fått i tillegg til disse tablettene flasker med gaviscon, som hjelper mot dette.

Problemet med kvalme ligger i øverste del av magen. Og alle legene jeg har snakka med mener at det kommer av stress, og gir meg nye tabletter. De tablettene jeg har fått nå er de første jeg har fått i england som virker.

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

Jeg kjenner ikke virkestoffet i disse tablettene,og tørr ikke uten videre anbefale deg videre bruk.

Generelt synes jeg ikke du skal fortsette å bruk medisiner mot kvalme hvis årsaken til dette ikke er klarlagt.Oppsøk legen din i Norge for videre avklaring av hvorfor du er kvalm,og medbring da tablettene slik at men kan se nærmere på virkestoffet.Siden dette ikke er kjent kan det ikke gis noe nærmere svar mtp.brystene dine.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...