Gå til innhold

Angst&pust - gode råd?


Gjest skal

Anbefalte innlegg

Er vant til angst, men fikser det alltid bra så lenge jeg er hjemme. Vet alltid at jeg kan puste til det går over. Men i kveld er det så ille!

Har hatt det litt sånn før når - ting kommer for nær. At jeg kjenner den i munnen, kommer bak og vil kaste opp. Får ikke puste. Men har alltid gått over når jeg hoster.

Nå bare er det hele tiden. Og akkurat som usynlige tråder på utsiden som klemmer når jeg gråter. Jeg puster jo, men kjennes hele tiden ut som om jeg ikke skal. Noen gode råd??

Prøver å avlede men funker bare en liten stund om gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

for meg virker det veldig bra med drops eller lignende......

Ellers synes jeg det hjelper med luft! Løpe en tur eller bare gå utenfor i frisk luft.

Et råd du sikkert vet om er å puste i en papirpose..

Ikke noe farlig vet du, det gåt deg til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for meg virker det veldig bra med drops eller lignende......

Ellers synes jeg det hjelper med luft! Løpe en tur eller bare gå utenfor i frisk luft.

Et råd du sikkert vet om er å puste i en papirpose..

Ikke noe farlig vet du, det gåt deg til:-)

Takk! Vet jo.. Blir bare så fortvilet! Vil ikke dette!

Har vært ute, har ikke krefter til mer. Hadde det vært for et år siden kunne jeg gått hele natten, men det går ikke nå! Og orker ingenting i munnen.

Men takk for råd uansett! Godt å bare høre fra noen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Vet jo.. Blir bare så fortvilet! Vil ikke dette!

Har vært ute, har ikke krefter til mer. Hadde det vært for et år siden kunne jeg gått hele natten, men det går ikke nå! Og orker ingenting i munnen.

Men takk for råd uansett! Godt å bare høre fra noen!

problemet er at du puster altfor overfladisk, hold hendene på magen din og virkelig kjenn at du puster:-)

En stund siden jeg hadde pusteproblemer ved angsten min, men husker ennå hvor vondt det er....

Høres sikkert flåsete ut og si at det går seg til, men det gjør det faktisk, har selv hatt det i 14 år:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

problemet er at du puster altfor overfladisk, hold hendene på magen din og virkelig kjenn at du puster:-)

En stund siden jeg hadde pusteproblemer ved angsten min, men husker ennå hvor vondt det er....

Høres sikkert flåsete ut og si at det går seg til, men det gjør det faktisk, har selv hatt det i 14 år:-)

Takk. Har vel egentlig ikke pusteproblemer, bare kjennes som om jeg skal få det og da blir jeg så fortvilet. Vet hvordan det er å bli kvalt, og selvom hodet VET at det ikke skjer nå, så.. Prøver med litt is, litt godt med noe kaldt merkelig nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PandaMiranda

Du er tydeligvis fortrolig med pusteøvelser? Er det noe du gjør bare når du får angstanfall?

Kanskje du kan trene på avspennende pusteøvelser når du er rolig. Hvis du trener hver dag, vil du kanskje lettere få kontroll i de vanskelige situasjonene. Når man trener avspenning får man også jobbet med følelser som dukker opp.

Det går an å prøve ulike varianter av meditasjon, eller andre slags pusteøvelser og avspenningsprogrammer. For eksempel autogen trening. Eller yoga - der kombineres meditasjon, pust og bevegelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk. Har vel egentlig ikke pusteproblemer, bare kjennes som om jeg skal få det og da blir jeg så fortvilet. Vet hvordan det er å bli kvalt, og selvom hodet VET at det ikke skjer nå, så.. Prøver med litt is, litt godt med noe kaldt merkelig nok!

Man finner sine egne metoder når det kommer til angst og symptomer:-)

kos deg med isen du, livet blir lysere for deg også, men noen ganger tar det litt tid og det trenger vi:-)

klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er tydeligvis fortrolig med pusteøvelser? Er det noe du gjør bare når du får angstanfall?

Kanskje du kan trene på avspennende pusteøvelser når du er rolig. Hvis du trener hver dag, vil du kanskje lettere få kontroll i de vanskelige situasjonene. Når man trener avspenning får man også jobbet med følelser som dukker opp.

Det går an å prøve ulike varianter av meditasjon, eller andre slags pusteøvelser og avspenningsprogrammer. For eksempel autogen trening. Eller yoga - der kombineres meditasjon, pust og bevegelse.

Jobber mye med pust ja. Det går jo bra nå og, jeg puster jeg. Er bare at det hele tiden kjennes som om det ikke kommer til å gå. Er vel egentlig den følelsen jeg vil ha bort, men det er kanskje bare ønsketenking.. Sukk!

Takk for råd! Spurte vel egentlig om litt feil ting, bare ble litt panisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Boomerang

Vet hvordan det er...uff!!!

Håper du får sove i natt,forferdelig når det står på......

Hvis du har noe beroligene kan du jo ta det,hadde jeg gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PandaMiranda

Jobber mye med pust ja. Det går jo bra nå og, jeg puster jeg. Er bare at det hele tiden kjennes som om det ikke kommer til å gå. Er vel egentlig den følelsen jeg vil ha bort, men det er kanskje bare ønsketenking.. Sukk!

Takk for råd! Spurte vel egentlig om litt feil ting, bare ble litt panisk.

Lykke til, i hvert fall. Angst er vondt. Men jeg har tro på at det finnes en vei ut av en sitasjon der man stadig blir overmannet av den.

Å jobbe med kroppen, tankene, følelsene, livssituasjonen. Å bygge opp selvtillit og trygghet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bugge -jenta

Jobber mye med pust ja. Det går jo bra nå og, jeg puster jeg. Er bare at det hele tiden kjennes som om det ikke kommer til å gå. Er vel egentlig den følelsen jeg vil ha bort, men det er kanskje bare ønsketenking.. Sukk!

Takk for råd! Spurte vel egentlig om litt feil ting, bare ble litt panisk.

Kjære deg!

For noen hjelper det å fokusere på pusten, for andre blir det verre da. Og avledning hjelper mer.

Det hender jeg setter meg på ergometersykkelen min, og det høres paradoksalt ut å trene når en ikke føler en får puste. Men av og til har det hjulpet faktisk. Eller jeg setter på musikk og danser. Da tvinges kroppen min til å puste på en måte.

Blir kanskje helt feil for deg, men jeg skriver bare hva jeg synes hjelper av og til. Strekkeøvelser på gulvet kan også hjelpe. Personlig prøver jeg å ikke fokusere direkte på pusten. Det stresser meg slik. Jeg blir så overopptatt av den.

Kanskje musikk kunne fått gråten ut. Det kan også hjelpe.

Tenker på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg!

For noen hjelper det å fokusere på pusten, for andre blir det verre da. Og avledning hjelper mer.

Det hender jeg setter meg på ergometersykkelen min, og det høres paradoksalt ut å trene når en ikke føler en får puste. Men av og til har det hjulpet faktisk. Eller jeg setter på musikk og danser. Da tvinges kroppen min til å puste på en måte.

Blir kanskje helt feil for deg, men jeg skriver bare hva jeg synes hjelper av og til. Strekkeøvelser på gulvet kan også hjelpe. Personlig prøver jeg å ikke fokusere direkte på pusten. Det stresser meg slik. Jeg blir så overopptatt av den.

Kanskje musikk kunne fått gråten ut. Det kan også hjelpe.

Tenker på deg.

Takk! Må vel bare komme meg gjennom natten på et vis! Må liksom hvile og, det gjør alt så mye vanskeligere. Ellers hadde jeg gått en lang tur, det funket så bra før. Men tåler så lite nå.

Musikk var lurt, vet ikke hvorfor jeg ikke tenkte på det. Er iallfall trøst! Holder godt fast i nasse nøff, så går det nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...