Gå til innhold

NHD- ikke borderline lenger?


Gjest Alicia74

Anbefalte innlegg

Gjest Alicia74

Jeg har aldri vært ordentlig utredet mtp diagnose, men gikk til en psykolog som mente jeg hadde borderline. Nå går jeg til en ny psykolog som driver og utreder meg. Hun sier hun tenker jeg har en pers.forstyrrelse pga jeg har mange svingninger og er veldig sårbar i relasjoner.

Jeg går med på at jeg hadde en pf i yngre år. Men så skjedde det noe i livet mitt som gjorde meg ustabil en periode i livet mitt.

Nå er jeg mer depressiv og tung og flat (brent ut) Dette har jeg vært siste månedene, mer og mer. Det er år siden jeg utagerte og skadet meg selv, og jeg er ikke særlig ustabil lenger, jeg har ikke noen tendens med å krangle med folk heller. Jeg har ikke noe særlig angst, jeg er bare tung, tiltaksløs og nedfor (ser lite mening med livet). Jeg har ikke hurtige svingninger mellom det ene og andre. Svingningene går heller fra å være litt deppa til å være litt mer deppa, men det er langsomme svingninger. Jeg har nå et bra forhold til mine foreldre, før var det mye krangling. Jeg har utagert en del tidligere i forhold til piller og selvskading (da jeg var yngre) men er ikke aktuelt nå. Lidelsespresset er gått ned, nå er jeg mer dyster i stemningsleiet på en måte.

Kan det være at det blir feil å sette en pf-diagnose på meg nå? Jeg er redd for at det blir helt feil. Jeg er fremdeles svært sårbar i relasjoner til andre, tar meg nær av mye osv. Men kan det alene kvalifisere til en pf diagnose?

Kan traumer i livet ellers forandre en, slik at en vokser ut av en diagnose?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange som tilfredsstiller diagnosekriteriene for pf-diagnoser, "vokser seg ut" av diagnosen ettersom de modnes og får mer livserfaring - gjerne i kombinasjon med terapi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...