Gå til innhold

Boken "Jeg har en drøm".


frosken

Anbefalte innlegg

Er det noen som har lest boken "Jeg har en drøm" av Maja Thune?

I såfall hva synes du om boken og hennes tanker om psykiatrien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forutsatt at det er den boka jeg tror det er: Helt elendig. Lettlest og dramatisk lesning, men hun har jo ingen vel gjennomtenkte synspunkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forutsatt at det er den boka jeg tror det er: Helt elendig. Lettlest og dramatisk lesning, men hun har jo ingen vel gjennomtenkte synspunkter.

Nei, boka mangler et analytisk perspektiv på det hun gjennomgår. Men samtidig synes jeg hun på en god måte beskriver sitt eget kaos og nettopp manglende forståelse for de løsninger behandlerne valgte. Og hun beskriver vel også på en god måte den nærmest "fiendtlige" holdningen en del utagerende pasienter møtes med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, boka mangler et analytisk perspektiv på det hun gjennomgår. Men samtidig synes jeg hun på en god måte beskriver sitt eget kaos og nettopp manglende forståelse for de løsninger behandlerne valgte. Og hun beskriver vel også på en god måte den nærmest "fiendtlige" holdningen en del utagerende pasienter møtes med?

Jeg må vel nesten innrømme at jeg skjønner behandlerne hennes utifra det hun beskriver av hvordan hun selv handlet. Det hun beskriver som etterhvert likegyldighet og kanskje fiendtlighet er vel heller behandlernes endrede reaksjon på hennes utagerende atferd for å få en stopp på det. Har hørt det beskrevet at de forsøker å ignorere atferden for ikke å belønne den slik at den forsterkes. Om det er riktig eller ikke, må vel vurderes i hvert tilfelle. I hennes tilfelle synes jeg det var riktig, for hun reagerte jo ikke på noe annet.

Er for øvrig enig med deg at hun beskriver kaoset sitt bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...