Gå til innhold

Ikke synd på dem!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=113272

Jeg kan ikke si at jeg føler medlidenhet over de drepte, dumt i det heletatt at dem har lagt ned internettsida med adr. på hvor sexovergripere bor!

Jeg synes sånne folk som misbruker barn o.l fortjener å leve i frykt over at noen et ute etter dem!

Hadde noen vært i nærheten av et barn jeg kjenner, skulle jeg faen meg ha kverka det mennesket jeg også!!!!!

Man får så man sår!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er altså motsander av et rettssamfunn hvis det ikke gjelder deg selv? Hva hvis du hadde et familiemedlem som hadde gjort noe slikt? Hadde du vært like tøff i kjeften om at de burde drepes? Neppe. Sorry, men her ser vi hvorfor slike sider, drevet av uintelligente og fanatiske idioter, ikke bør eksistere.

".........................................."

Skrevet

Du er altså motsander av et rettssamfunn hvis det ikke gjelder deg selv? Hva hvis du hadde et familiemedlem som hadde gjort noe slikt? Hadde du vært like tøff i kjeften om at de burde drepes? Neppe. Sorry, men her ser vi hvorfor slike sider, drevet av uintelligente og fanatiske idioter, ikke bør eksistere.

".........................................."

I USA er det faktisk den enkelte staten som driver slike sider. De går hardt ut for å prøve å få bukt med et stadig økende problem - seksuelt misbruk av barn.

Jeg synes det er flott at personer som har forgrepet seg på de mest uskyldige i samfunnet skal føle seg litt utrygg.

Jeg ville definitivt gjerne visst det hvis vi hadde en i nabolaget.

Og ja, hadde det vært en i min familie som hadde forgrepet seg på barn, hadde jeg næret et slike stort hat til ham som til en ukjent. Kanskje til og med større...

Gjest ikke pedofilforsvarer
Skrevet

Så du er for at folk skal ta loven i egne hender og kanskje risikere å drepe en uskyldig?

Husk at det på en slik liste også kan befinne seg uskyldige!

La nå det være sagt; jeg er ingen forsvarer av pedofili og pedofile! Slike folk er avskum. Men det er farlig å offentliggjøre navn på folk som har sonet for pedofile handlinger. Husk at det finnes uskyldige personer i kretsen rundt den pedofile, som også rammes av en slik uthenging. Den pedofiles evnt. egne barn, og annen slekt som kanskje har nok å slite med bare fordi de er i slekt med vedkommende. Og så skal de attpåtil få offentliggjort hvem de er i slekt med?

Dessuten så sier en slik liste ingenting om de andre pedofile som også måtte befinne seg i det samme området, men som ikke er kjent. Jeg er redd for at en slik liste gjør at fokuset blir helt feil. Og ikke minst slik som i denne saken; at folk tar loven i egne hender.

Skrevet

I USA er det faktisk den enkelte staten som driver slike sider. De går hardt ut for å prøve å få bukt med et stadig økende problem - seksuelt misbruk av barn.

Jeg synes det er flott at personer som har forgrepet seg på de mest uskyldige i samfunnet skal føle seg litt utrygg.

Og ja, hadde det vært en i min familie som hadde forgrepet seg på barn, hadde jeg næret et slike stort hat til ham som til en ukjent. Kanskje til og med større...

Du hadde neppe vært like stor i kjeften om at de burde drepes etc. - du kan tro det, men det hadde neppe vært tilfellet. Og her snakker vi ikke om hvorvidt det er greit at samfunnet advares mot overgripere. Her er det snakk om hvorvidt det er greit at en idiot går hen og dreper to personer fordi de er dømte overgripere. Det er det selvfølgelig ikke i en noenlunne sivilisert verden.

Og hvis man skal ta rettssikkerheten fra folk som har sonet en dom for overgrep - hvordan skal det kunne argumenteres for at dette ikke skal gjøres i andre tilfeller også?

"..........................................."

Gjest ikke pedofilforsvarer
Skrevet

Så hvis din egen voksne sønn ble tatt for å forgripe seg på en unge, så hadde du hatet din egen sønn? Eller din bror, hvis han ble tatt? Tror jeg ikke noe på!

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Så hvis din egen voksne sønn ble tatt for å forgripe seg på en unge, så hadde du hatet din egen sønn? Eller din bror, hvis han ble tatt? Tror jeg ikke noe på!

Hvorfor ikke det?

Hadde jeg fått vite at min bror hadde forgrepet seg på et barn, så hadde jeg lagt ham for hat og sørget for å holde ham langt unna mine barn!

Uten tvil!

Skrevet

Hvorfor ikke det?

Hadde jeg fått vite at min bror hadde forgrepet seg på et barn, så hadde jeg lagt ham for hat og sørget for å holde ham langt unna mine barn!

Uten tvil!

Hva om det var din sønn som var overgriperen?

Hadde du hatet din sønn?

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Hadde du hatet din sønn?

Siden min sønn fortsatt er et lite barn, klarer jeg ikke å forestille meg det nå. Spør igjen om 20 år, så skal jeg svare deg.

Skrevet

Hadde du hatet din sønn?

Vanskelig spørsmål. Men tror nok at man som mor elsker sin sønn, men man avskyr det han har gjort. Og kjærligheten til han hadde fått en stor rift.

Skrevet

Hvorfor ikke det?

Uten tvil!

Men du hadde garantert ikke stått og ropt "drep, drep drep! lemlest, heng, mos!", slik mange gjør.

"............................................."

Skrevet

Siden min sønn fortsatt er et lite barn, klarer jeg ikke å forestille meg det nå. Spør igjen om 20 år, så skal jeg svare deg.

Jeg tror du hadde svart det samme som meg. Barna dine elsker du uansett.

(jeg har 2 sønner på 18 år).

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Men du hadde garantert ikke stått og ropt "drep, drep drep! lemlest, heng, mos!", slik mange gjør.

"............................................."

Nei, jeg hadde ikke ønsket at han ble drept eller lemlestet.

Men jeg hadde ønsket at han ble straffet og siden holdt unna barn, så han ikke fikk noen ny mulighet til å misbruke noen.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg tror du hadde svart det samme som meg. Barna dine elsker du uansett.

(jeg har 2 sønner på 18 år).

Jeg tror ikke at kjærligheten til mine barn ville ha overlevd absolutt alt.

Dette blir naturligvis helt hypotetisk, men skulle en av dem bli massemorder/torturist, så er jeg neimen ikke sikker på at jeg fortsatt hadde følt morskjærlighet for dem, selv om den nå er aldri så sterk.

Skrevet

Nei, jeg hadde ikke ønsket at han ble drept eller lemlestet.

Men jeg hadde ønsket at han ble straffet og siden holdt unna barn, så han ikke fikk noen ny mulighet til å misbruke noen.

Det ønsker man jo selvfølgelig, uansett hvem det måtte være. Det jeg protesterer på, er enkeltes krav om å ta fra enkelte forbrytere vanlige menneskerettigheter. Det blir for dumt, iom. at det er meningsløst å skulle begynne å klassifisere og måle enkelte forbrytelser opp mot hverandre.

"............................................"

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Det ønsker man jo selvfølgelig, uansett hvem det måtte være. Det jeg protesterer på, er enkeltes krav om å ta fra enkelte forbrytere vanlige menneskerettigheter. Det blir for dumt, iom. at det er meningsløst å skulle begynne å klassifisere og måle enkelte forbrytelser opp mot hverandre.

Jeg har ikke tro på borgervern. Jeg ønsker å bo i en rettsstat, der alle har krav på en rettferdig dom, selv om jeg ofte nok blir skuffet/provosert over latterlig milde dommer eller at personer som åpenbart virker skyldige går fri.

Skrevet

Jeg har ikke tro på borgervern. Jeg ønsker å bo i en rettsstat, der alle har krav på en rettferdig dom, selv om jeg ofte nok blir skuffet/provosert over latterlig milde dommer eller at personer som åpenbart virker skyldige går fri.

Det er jeg enig i. Latterlig lave straffer for voldtekt og vold, f.eks. Det som er virkelig ille, er at strafferammene stort sett er større enn straffen. Av en eller annen grunn sitter det dommere rundt omkring og deler ut minimumsstraffer, noe som blir ganske provoserende hvis strafferammen f.eks er 5-15 år.

Skrevet

Du hadde neppe vært like stor i kjeften om at de burde drepes etc. - du kan tro det, men det hadde neppe vært tilfellet. Og her snakker vi ikke om hvorvidt det er greit at samfunnet advares mot overgripere. Her er det snakk om hvorvidt det er greit at en idiot går hen og dreper to personer fordi de er dømte overgripere. Det er det selvfølgelig ikke i en noenlunne sivilisert verden.

Og hvis man skal ta rettssikkerheten fra folk som har sonet en dom for overgrep - hvordan skal det kunne argumenteres for at dette ikke skal gjøres i andre tilfeller også?

"..........................................."

JEg snakket ikke om drap.

Og det at mentalt ustabile personer gjør gale ting kan jeg heller ikke gjøre noe med. Men jeg vil veldig gjerne beskytte både mine og andres barn fra pedofile overgripere.

Skrevet

En slik situasjon ville være helt utrolig vanskelig. Jeg hadde nok på noen nivåer hatet sønnen min. Samtidig som jeg nok alltid også ville være glad i ham, på en måte.

Men jeg ville for alltid unngått at sønnen min/broren min ikke var alene i nærheten av barn. Og var de i nærheten av barn ville jeg fulgt med med argusøyne!

Gjest sandex
Skrevet

All ære til han som gjorde det! - bare så synd at han risikerte å bli straffet for det, og måtte ta sitt eget liv...

I mine øyne er han en helt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...