Blomsterfluen Skrevet 29. oktober 2025 Skrevet 29. oktober 2025 kan man snorke mer, om man har bittskinne på overtennene mens man sover? 0 Siter
Eva Sofie Skrevet 3. november 2025 Skrevet 3. november 2025 Det bør du nesten ta opp med en ØNH-lege for å være sikker. Jeg vet at skinne mot snorking, er på underkjeven. Den skyver underkjeven litt fremover slik at det blir bedre luftpassasje i ganen/halsen. 1 Siter
mianilsen Skrevet 12. september Skrevet 12. september Vanlig bittskinne fra tannlegen (den som beskytter tennene mot gnissing) gjør ingenting med snorkingen, og hos meg ble det faktisk litt verre fordi jeg pustet mer med munnen med den inne. Det som hjelper mot snorking er en helt annen type skinne, en som holder underkjeven litt fram så halsen ikke faller sammen. De to blandes ofte. Det som hjalp mest hos meg var å sove på siden, med en pute i ryggen så jeg ikke rullet tilbake. Snorker du høyt hver natt og våkner trøtt, be fastlegen om søvnregistrering, det kan være pustestopp og ikke bare snorking. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.