Gå til innhold

Perioral dermatitt og graviditet

Anbefalte innlegg

Ut i fra beskrivelser og bilder jeg har funnet på nettet kan det se ut som jeg har fått Perioral dermatitt. Har et rødaktig småblemmete utslett rundt munnen. Fra noen av blemmene kommer det ut hvitt puss. Er gravid, 4 måneder på vei. Utslettet oppstod rett etter jeg var blitt gravid. Viste utslettet til fastlegen min, som snakket om A-vitamin kremer og at man ikke kunne gi dette til gravide. Dette middelet er så vidt jeg vet mot kviser, jeg tror ikke jeg har fått rett diagnose. Sett at det er Perioral dermatitt jeg har, er det noe som helst som kan gjøres? Lønner det seg å oppsøke en hudlege?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/226930-perioral-dermatitt-og-graviditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kavringen

Jeg gikk på en åtteukers kur med Tetracyclin mot samme type hudinfeksjon, men da rundt øynene (periocular dermatitt). Infeksjonen går ikke over av seg selv, men må behandles (fete salver/kremer og kortisonpreparater forverrer det!)

Tror ikke du kan bruke Tetracyclin under graviditet, så du må sannsynligvis vente med behandling til etter fødsel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...