Gå til innhold

Blodgiver - allergi

Anbefalte innlegg

Jeg har veldig lyst til å bli blodgiver og i fjor vår meldte jeg meg endelig. Problemet var bare at etter den første runden med blodtester fikk jeg en allergisk reaksjon på et eller annet, med elveblest og hovne lepper og øyne. Pga dette fikk jeg ikke gi blod.

Elveblesten hadde jeg fram til jul, etter det har jeg ikke merket noe som helst. Tar antihistaminer, noe uregelmessig nå når jeg sjelden har symptomer. Hovnet på leppene og over et øye i jula etter å ha tatt naproxen, men etter dette ingen reaksjoner.

Var til hudlege i mars, han mener at jeg ikke har allergi på mat eller noe annet, men at kroppen pga en virusinfeskjon i fjor vår rett og slett reagerer på eget vev, noe som vanligvis går over i løpet av et års tid etter første gangs reaksjon og sjelden kommer tilbake.

Det jeg da lurer på er: kan jeg melde meg som blodgiver igjen? Eller er jeg uaktuell som blodgiver "for alltid"?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/226979-blodgiver-allergi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...