Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har siden før jul våknet gjentatte ganger med rødt, sammenklistret øye med litt puss i om morgenen. Det klør/svir ikke spesielt mye. Plagen har gjerne vart et par tre dager og så gitt seg. Etter jul har jeg i tillegg vært rød under dette øyet. Det begynner ved neseroten og er i det området som vi gjerne er "blå under øynene". Det er litt tørt og virker litt eksemaktig, men det klør ikke. Smører det med fuktighetskrem uten at det har hjulpet. Bruker kontaktlinser, men synes det fungerer greitt. Har ikke merket forskjell når jeg har byttet linser og etui. Fikk tips av en kollega om å prøve Hydrokortison 1%, men i bruksanvisningen står det at den ikke kan brukes rundt øyet. Hva kan dette være, og hva kan jeg gjøre for å bli kvitt det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/22699-problemer-med-h%C3%B8yre-%C3%B8ye/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

Det kan være en lett grad av eksem som blir infisert,og som smitter over på øyet når du klør.Jeg vil ikke anbefale kortisonpreparater før dette er undersøkt.Du har hatt dette i 3 mnd.,og jeg vil anbefale at legen din nå får se på det for en sikker avklaring og videre behandling.

• 3 år senere...

Det kan være en lett grad av eksem som blir infisert,og som smitter over på øyet når du klør.Jeg vil ikke anbefale kortisonpreparater før dette er undersøkt.Du har hatt dette i 3 mnd.,og jeg vil anbefale at legen din nå får se på det for en sikker avklaring og videre behandling.

Jeg har akkurat vært hos optikeren og spurt om problemer av samme type. Jeg bruker linser og har i den senere tid våknet med puss i øynene og opplevd at puss fra øyelokket slører til synet. Optikeren sa at jeg hadde GBC(tror jeg). Dette rammer mange linsebrukere og er ikke farlig, men kan være plagsomt. Det består i at det dannes betente byller under øyelokket. (kan sees med det blotte øye hvis du vrenger øyelokket). Optikeren mente at eneste behandling var å bruke briller i perioder, men jeg lurer på om noen kan svare meg på om det finnes annen behandling?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...