Gå til innhold

Vil folk dø om de ikke vasker seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi mobber hverandre hvis vi ikke vasker oss med enn de andre, noen med tvangshandlinger dusjer tre ganger om dagen og bruker mer varmtvann en et damplokomotiv. Tvangshandlinger er blitt normale.

I stedet for at vi ser på grunnene til at man skal være ren og i hvilke yrker, helsemessige situasjoner, alder, sosiale sammenhenger og en del annet.

Nansen vasket seg ikke på et år.

Håndhygiene er det aller viktigste for alle. Generelt smittevern. Så kan vi diskutere resten så mye vi vil.

Uvaskede mennesker lukter ikke alltid godt, og vil blir sosialt uglesett. Folk som er store i kjeften vil også bli uglesett. Er du begge deler, vil det gå deg ille.

En sexpartner vil nesten alltid sette stor pris på renslighet, og et positivt første møte vil skape et solid førsteinntrykk i begge tilfeller.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

13

• ShitDiddelyDo

10

• Gyda

4

• Ugga Bugga

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Glemte: spebarn må ha egne regler, og nevnes ikke her. Det er bare 100 år siden spebarn døde av ureinslighet.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nå hadde vel Nansen en ganske god grunn til ikke å dusje på lang tid.

Nei, du dør sannsynligvis ikke av dårlig hygiene. I hvert fall ikke direkte.

Folk får gjøre hva de vil. Selv er jeg småfanatisk i forhold til hygiene. Jeg ble nesten uvel av å lese at enkelte i tråden nedenfor kun dusjer et par ganger i uka.

Jeg trives særdeles dårlig på ei hytte uten dusj og bad og innedass. Men det kommer muligens også av at jeg aldri har forstått hvorfor nordmenn i påska skal mure seg inne i ei rønne langt oppe på et fjell og legge kabal og spille Monompol og drikke rødvin mens de klør seg i rumpa fordi de ikke har vaska seg skikkelig på flere dager. For meg virker den slags helt absurd.

Herregud. Nordmenn er rare.

Så jeg takker alltid nei sånne turer, og er nok en hygienefreak, selv om manglende dusj ikke er eneste grunn til at jeg senest i påska avsto fra en sånn tur. Jeg kan jo heller ikke tenke meg noe mer kjedelig. Det er viden kjent at jeg ikke nærmer meg en hytte uten dass og dusj.

For man dauer ikke av å dusje for mye heller.

Skrevet

Det er faktisk ganske interessant det du sier her. Det gikk jo en serie på TVNorge om uhyre skitne mennesker i fjor (?). De hadde ørten ganger så mye bakterier i håret, mellom tærne og i sengetøyet som normalt, men var de syke? Nah. De var friske som bare det. Ekle, men friske.

Skrevet

Folk får gjøre hva de vil. Selv er jeg småfanatisk i forhold til hygiene. Jeg ble nesten uvel av å lese at enkelte i tråden nedenfor kun dusjer et par ganger i uka.

Jeg trives særdeles dårlig på ei hytte uten dusj og bad og innedass. Men det kommer muligens også av at jeg aldri har forstått hvorfor nordmenn i påska skal mure seg inne i ei rønne langt oppe på et fjell og legge kabal og spille Monompol og drikke rødvin mens de klør seg i rumpa fordi de ikke har vaska seg skikkelig på flere dager. For meg virker den slags helt absurd.

Så jeg takker alltid nei sånne turer, og er nok en hygienefreak, selv om manglende dusj ikke er eneste grunn til at jeg senest i påska avsto fra en sånn tur. Jeg kan jo heller ikke tenke meg noe mer kjedelig. Det er viden kjent at jeg ikke nærmer meg en hytte uten dass og dusj.

Hvis du ikke har vasket deg på noen år (slike finnes faktisk - som han som bodde/bor i en hule nedenfor Blindern), så tror jeg faktisk at det kan være svært helsefarlig plutselig å vaske seg helt ren - spesielt hvis man straks går tilbake til det bomiljøet man har levd ustelt i over så lang tid.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hvis du ikke har vasket deg på noen år (slike finnes faktisk - som han som bodde/bor i en hule nedenfor Blindern), så tror jeg faktisk at det kan være svært helsefarlig plutselig å vaske seg helt ren - spesielt hvis man straks går tilbake til det bomiljøet man har levd ustelt i over så lang tid.

Det har du muligens rett i.

Personlig kommer jeg aldri til å teste ut teorien om at det kan være helseskadelig. :)

Skrevet

Det er faktisk ganske interessant det du sier her. Det gikk jo en serie på TVNorge om uhyre skitne mennesker i fjor (?). De hadde ørten ganger så mye bakterier i håret, mellom tærne og i sengetøyet som normalt, men var de syke? Nah. De var friske som bare det. Ekle, men friske.

Ekle, men friske.

Skrevet

Det har du muligens rett i.

Personlig kommer jeg aldri til å teste ut teorien om at det kan være helseskadelig. :)

Ikke jeg heller:-)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

"Det er viden kjent at jeg ikke nærmer meg en hytte uten dass og dusj"

He he, jeg skjønner deg.

Vi var på hytta i påsken. Vannpumpa hadde røket og vi måtte nøye oss med kattevask. Vi dro hjem tidligere enn planlagt. Da var vi rimelig seige i håret ja.

ShitDiddelyDo
Skrevet

He he, jeg skjønner deg.

Vi var på hytta i påsken. Vannpumpa hadde røket og vi måtte nøye oss med kattevask. Vi dro hjem tidligere enn planlagt. Da var vi rimelig seige i håret ja.

Men har du forstått hvorfor nordmenn på død og liv skal mure seg inne med familie og venner og leve så minimalistisk som mulig, f.eks. i påska?

Jeg har aldri forstått hva som er stort med dette, og jeg har i hvert fall aldri forstått at det kan kalles ferie. For det er sykt nok det mange kaller det.

Jeg forstår ikke hvorfor folk vil seg selv så vondt, men det har ikke bare med manglende vann å gjøre. Det er jo ingenting å gjøre sånne steder, og det man eventuelt skal gjøre gjør man like fint hjemme, under langt bedre forhold og med langt flere muligheter hvis man skulle begynne å kjede seg.

Jeg fatter det bare ikke, men får stadig vekk høre at det er jeg som er sær. Men det er det selvfølgelig ikke. Det er verden som er klink kokos. Ikke jeg.

Skrevet

En gammel mann som kom inn på sykehjemmet her i nærheten hadde ikke vasket seg på mange år. De var nødt til å vaske ham selvfølgelig, det stinket noe helt forferdelig. Dessverre for mannen tålte han ikke en slik behandling og døde dagen etter. Det skjer visst av og til... Personlig hadde jeg nok 'dødd' om jeg var tre dager uten dusj!

Gjest LucySky
Skrevet

He he, jeg skjønner deg.

Jeg bader en hel del, vasker meg på strategiske steder to ganger om dagen, men dusjer aldri. Liker det bare ikke.

Men nå er jeg så heldig å lukte naturlig godt, jeg da.

;o)

Skrevet

He he, jeg skjønner deg.

*Hehe* Jeg var på to hytterunder i påska. Dusjet palmefredags morgen og så mandag ettermiddag. Dusjet så tirsdag og onsdag (dusjer vanligvis hver dag) og så var det slutt igjen helt til søndag formiddag! Da var det deilig med en dusj ja - håret sto nesten rett opp helt av seg selv!

Heldige kjæresten min som har så lite hår at det ikke blir synlig fett.

Skrevet

Men har du forstått hvorfor nordmenn på død og liv skal mure seg inne med familie og venner og leve så minimalistisk som mulig, f.eks. i påska?

Jeg har aldri forstått hva som er stort med dette, og jeg har i hvert fall aldri forstått at det kan kalles ferie. For det er sykt nok det mange kaller det.

Jeg forstår ikke hvorfor folk vil seg selv så vondt, men det har ikke bare med manglende vann å gjøre. Det er jo ingenting å gjøre sånne steder, og det man eventuelt skal gjøre gjør man like fint hjemme, under langt bedre forhold og med langt flere muligheter hvis man skulle begynne å kjede seg.

Jeg fatter det bare ikke, men får stadig vekk høre at det er jeg som er sær. Men det er det selvfølgelig ikke. Det er verden som er klink kokos. Ikke jeg.

Klin kokos du? Neh! Du er bare litt over gjennomsnittlig sær. ;-)

Jeg er veldig langt på vei enig med deg, men jeg drar gjerne på en hyttetur sammen med folk jeg trives sammen med. Men da skal det være romslig og moderne. Jeg skal ha både vannklossett, dusj og oppvaskmaskin.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Der er jeg nok helt uenig med deg da.

Da jeg var liten dro vi til ei lita hytte på Oppdal hvert år. Ofte sammen med besteforedre eller tanter og onkler. Det var virkelig trangt og primitivt, men veldig koselig da.

Og vi var ute på ski hver dag, uansett vær. Utenfor hytta lagde vi hoppbakke, snøhytte osv. Og så var det selvfølgelig viktig å komme hjem brun og fin da.

Nå skal det sies at jeg har blitt litt mer "fisefin" med årene og etter 3 dager med kattevask, føler jeg meg virkelig møkkete.

Påsken de siste 16 årene har vært veldig varierende fra påskeferie på fjellet til utlandsturer. Men både jeg og mannen min er opptatt av og gi ungene opplevsen av skiturer på fjellet. De opplever litt mer lukus enne det vi gjorde. Vi har leilighet. Ikke hytte. Der har vi dusj, men jeg savner peis.

Hytta vi var på nå i påsken er et gammelt torp.Et sommersted egentlig. Standarden var begredelig da jeg tok over, men nå begynner det å bli bra.

Bortsett fra at vannpompa viste seg å være røket nå da. Jeg er stygt redd for at dette stedet som er sjarmerende til tusen, kommer til å skaffe meg en del irritasjonsmomenter, men

vi får se.

Vann skal jeg i ihvertfall ha. Og jeg tør ikke gå på utedoen midt på natta. Utedoen er bare ment å være til pynt.

Skrevet

Litt av poenget er vel at man liker å gå på ski, og at man vil være nær naturen.

Men ellers må jeg innrømme at jeg er nokså enig med deg. Jeg skjønner heller ikke vitsen med å være så minimalistisk som mulig, og konkurrere om hvem som har den mest primitive hytta, hvem som lider mest, og hvem som er mest "norsk".

Skrevet

En gammel mann som kom inn på sykehjemmet her i nærheten hadde ikke vasket seg på mange år. De var nødt til å vaske ham selvfølgelig, det stinket noe helt forferdelig. Dessverre for mannen tålte han ikke en slik behandling og døde dagen etter. Det skjer visst av og til... Personlig hadde jeg nok 'dødd' om jeg var tre dager uten dusj!

Traumatisk for en gammel skrott, som kanskje lever på kanten av å gi opp.

Skrevet

Traumatisk for en gammel skrott, som kanskje lever på kanten av å gi opp.

Tenk deg sjokket, først må han flytte, så blir han vasket at på til! Stakkars!

Skrevet

Tenk deg sjokket, først må han flytte, så blir han vasket at på til! Stakkars!

Det er traumatisk.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Litt av poenget er vel at man liker å gå på ski, og at man vil være nær naturen.

Men ellers må jeg innrømme at jeg er nokså enig med deg. Jeg skjønner heller ikke vitsen med å være så minimalistisk som mulig, og konkurrere om hvem som har den mest primitive hytta, hvem som lider mest, og hvem som er mest "norsk".

Jeg forstår at det kan være kos med en sånn helg dersom man har hytte midt i bakkene på Hemsedal (med innlagt dass!). En sånn helg trives jeg også med.

Men jeg har enkelte venner som trives enormt med en tur på hytta inni en eller annen kjedelig skog. Det er ingenting der. Ikke alpinanlegg, ikke skikkelige bademuligheter, og det er naturligvis ikke dass.

Det er veldig stort å dra ditt. Drikke øl og se i veggen.

Jeg har aldri blitt med. Øl kan jeg drikke hjemme også, og jeg gjør gjerne noe sammen med folk, men jeg forstår ikke poenget med å skulle kjede seg sammen fra fredag til søndag.

Da er det bedre å finne på noe artig hjemme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...