Gå til innhold

Psykologhjelp ved fysiske smerter?


Gjest Tøffingen

Anbefalte innlegg

Gjest Tøffingen

Hei,Jeg er en 26 år gammel jente som sliter litt for tiden, og jeg skjønner ikke helt hva som feiler meg. For et og et halvt år siden opplevde jeg flere livstruende situasjoner som varte i over flere måneder, og jeg har ikke vært meg selv siden. Jeg har vondt i hele kroppen, uten at jeg fikk noen skader da situasjonene skjedde. Alle musklene mine verker, spesielt i korsryggen og beina. Jeg klarer nesten ikke å sitte. Huden min er veldig sensitiv, og det gjør ofte vondt bare man tar lett på den. Om natta har jeg voldsomme mareritt som jeg aldri husker noe eller våkner av, men samboeren min forteller at jeg skriker og har panikk. Om dagen klarer jeg ikke å konsentrere meg om arbeidet mitt, og jeg er ganske dyster til sinns. Jeg kan når som helst begynne å gråte uten å skjønne hva som utløste det. Alt dette dominerer helt hverdagen min, og gjør meg veldig stresset fordi jeg ikke klarer å utføre noen ting. Jeg har nettopp vært sykemeldt i to uker, og det hjalp litt fordi jeg kunne slappe mer av. Jeg får behandling hos manuellterapeut, og venter på time til psykomotorisk fysioterapi og psykolog. Jeg synes det er så lenge å vente. Jeg vet ikke hva jeg skal foreta meg i mellomtiden. Det jeg er mest spent på er hvordan en psykolog kan hjelpe meg. Hva vil en psykolog spørre om, og hvordan vil den gå fram? Jeg har aldri vært hos psykolog, og kjenner ingen andre som har vært der heller. Jeg har heller ikke fortalt mange rundt meg om hva som plager meg for tiden. Vil det hjelpe bare å snakke om de livsfarlige hendelsene jeg opplevde? Blir svært takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Boomerang

Høres ut som posttraumatisk stressdisorder.....

Hvordan det er å gå til psykolog,kommer helt an på hvilken psykolog du går til,de er ulike som stjernene på himmelen hele gjengen...=)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...