Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Har to ting jeg plages med, vet ikke om de har sammenheng.

1. Plagsom streng. For en god stund siden skadet/strakk jeg strengen fra penishodet. Etter dette synes jeg strengen fort blir sår/irritert, og jeg må stort sett være litt forsiktig. Burde jeg få time hos urolog og få strengen forlenget/operert?

2. Har i det siste ofte blitt plaget med sopp. Dette forsvinner ved bruk av canasten salve. Skjønner ikke hvorfor jeg så ofte får dette. Kan det ha noen sammenheng med pkt 1.?

Er desverre ikke så veldig flink å oppsøke lege, vil gjerne ha noen synspunkter her først.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/227154-kort-streng-og-sopp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Hei,

Det er absolutt mulig at der er en sammenheng mellom 1 og 2. En kraftig irritasjon, gjerne kombinert med infeksjon kan utløse en reaksjon og dannelse av en slags arrvev i strengen. Dette gjør at forhuden er vanskeligere å trekke tilbake og det er lettere å få infeksjon under det. Sopp er meget vanlig årsak til det. Det kan gå over etter en stund med meget hyppig og omhyggelig rengjøreing med lunkent vann,evt med såpe. Hvis det ikke gir seg etter en ukke eller to bør du kanskje vise det til en lege for å avgjøre om det er nødvendig med yterligere behandling.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/227154-kort-streng-og-sopp/#findComment-1710169
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...