Gå til innhold

Hva faen?

Gjest Hva gjør jeg nå

Anbefalte innlegg

Gjest Hva gjør jeg nå
Skrevet

Fratatt stilling, vet ikke hvorfor. Så og si hele inntekt borte. Fått beskjed (sms) av kollega, ikke av sjef. Får heller ikke tak i sjef.

Alvorlig regelbrudd på Arbeidsmiljøloven?

Tror det :'(

Videoannonse
Annonse
Gjest sandex
Skrevet

Det kan da ikke være noen gyldig oppsigelse.. Ta en prat med sjefen din du?! Kan det være en dårlig spøk...

Skrevet

Har du ikke fått beskjed av lederen din så skal du ikke forholde deg til dette.

Be om en god begrunnelse, skriftlig hvis det viser seg å være sant.

Skrevet

Dette er selvsagt helt hinsides alt av regler ang. oppsigelser. Det er svært strenge formkrav til en oppsigelse, og uten at disse er fulgt, er ikke oppsigelsen gyldig.

Det du gjør er å komme på jobb som normalt, inntil du har fått en formell, skriftlig oppsigelse. Så får du vurdere legitimiteten i denne. Dersom du er fagorganisert, tar du gjerne kontakt med fagforeninga di for råd og hjelp.

Lykke til!

Skrevet

Litt sent å komme med aprilsnarr, men vet at noen gjør det hele mnd.

Gjest Persille
Skrevet

En sms fra en kollega er ikke gyldig informasjonsfora i noen sammenheng, så dersom du ikke har hørt noe fra sjefen hadde jeg ikke tatt det seriøst.

Gå på jobb som normalt - gjør det du skal. Blir du kalt inn får du vurdere videre handling ut fra begrunnelse, gjør du ikke det kan du jo vurdere å stramme opp kollegaen for dårlig spøk.

Mrs. Wallace
Skrevet

En oppsigelse skal være skriftlig og overbragt personlig eller med rekommandert brev for at den skal være gyldig.

Gjest Hva gjør jeg nå
Skrevet

Det virker som sjefen unngår å snakke med meg. Tar ikke telefonen og jeg har sendt melding om at h*n må ringe meg.

Jeg reiste ikke på jobb idag og nå angrer jeg. Sjefen har beordret min kollega til å ta over for meg, fra og med idag fordi det var komt en klage på arbeidet mitt.

Jeg hadde tenkt og slå følge med kollega til jobb og snakke med de jeg har jobbet for siden jeg mistenker sterkt at dette er 1 manns verk. Men ville vente og se hva brevet til sjefen inneholdt og finne ut om det er han jeg tror det er som har sendt det (fra arbeidsplassen). Aner ikke om sjef sender avskjedigelsen eller klagen.

Jeg føler meg uthengt og tråkket på. Jeg er så sikker på at dette er personlig og ikke går på min arbeidsinnsats.

En avskjed går jo på grove pliktbrudd(!)

Og jeg forstår ikke hva galt jeg har gjort........

Gjest Hva gjør jeg nå
Skrevet

Har du kontaktet Arbeidstilsynet?

Nei det har jeg ikke.

Logitechmusa
Skrevet

Det virker som sjefen unngår å snakke med meg. Tar ikke telefonen og jeg har sendt melding om at h*n må ringe meg.

Jeg reiste ikke på jobb idag og nå angrer jeg. Sjefen har beordret min kollega til å ta over for meg, fra og med idag fordi det var komt en klage på arbeidet mitt.

Jeg hadde tenkt og slå følge med kollega til jobb og snakke med de jeg har jobbet for siden jeg mistenker sterkt at dette er 1 manns verk. Men ville vente og se hva brevet til sjefen inneholdt og finne ut om det er han jeg tror det er som har sendt det (fra arbeidsplassen). Aner ikke om sjef sender avskjedigelsen eller klagen.

Jeg føler meg uthengt og tråkket på. Jeg er så sikker på at dette er personlig og ikke går på min arbeidsinnsats.

En avskjed går jo på grove pliktbrudd(!)

Og jeg forstår ikke hva galt jeg har gjort........

Du må for all del ikke la være å møte på jobben! Du må møte til du har fått skriftlig oppsigelse, så fremst du ikke bare har vært innleid hjelp i en kort periode da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...