Gå til innhold

NHD hypnose og søvn


cathlin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Hypnose er aldeles utmerket til å lære seg å sovne når en selv ønsker det.

Det var forresten årsaken til at jeg begynte å lære hypnose. Som snart ferdig lege visste jeg at jeg kom til å få lange og urolige netter på vakt. Da er det viktig at en kan sovne umiddelbart når situasjonen tillater det. Derfor tok jeg kontakt med en bekjent som ble min første hypnoselærer.

Fortsatt har jeg stor glede og nytte av at jeg kan sovne i løpet av et par minutter samt sove så lenge jeg har bestemt meg for på forhånd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Hypnose er aldeles utmerket til å lære seg å sovne når en selv ønsker det.

Det var forresten årsaken til at jeg begynte å lære hypnose. Som snart ferdig lege visste jeg at jeg kom til å få lange og urolige netter på vakt. Da er det viktig at en kan sovne umiddelbart når situasjonen tillater det. Derfor tok jeg kontakt med en bekjent som ble min første hypnoselærer.

Fortsatt har jeg stor glede og nytte av at jeg kan sovne i løpet av et par minutter samt sove så lenge jeg har bestemt meg for på forhånd :-)

Det der skulle jeg gjerne lære meg!

Men antar det forutsetter at man har godt sovehjerte i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hypnose er aldeles utmerket til å lære seg å sovne når en selv ønsker det.

Det var forresten årsaken til at jeg begynte å lære hypnose. Som snart ferdig lege visste jeg at jeg kom til å få lange og urolige netter på vakt. Da er det viktig at en kan sovne umiddelbart når situasjonen tillater det. Derfor tok jeg kontakt med en bekjent som ble min første hypnoselærer.

Fortsatt har jeg stor glede og nytte av at jeg kan sovne i løpet av et par minutter samt sove så lenge jeg har bestemt meg for på forhånd :-)

Guri, så kult!

Dette hørtes spennende ut. Nå har ikke jeg noen søvnproblem da, men hadde jo vært greit å kunne hypnotisere inn 10 min dupp mens sjefen er ute. Og være sikkert på at jeg er våken etter 10 min til han kommer tilbake...:)

*Knis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hypnose er aldeles utmerket til å lære seg å sovne når en selv ønsker det.

Det var forresten årsaken til at jeg begynte å lære hypnose. Som snart ferdig lege visste jeg at jeg kom til å få lange og urolige netter på vakt. Da er det viktig at en kan sovne umiddelbart når situasjonen tillater det. Derfor tok jeg kontakt med en bekjent som ble min første hypnoselærer.

Fortsatt har jeg stor glede og nytte av at jeg kan sovne i løpet av et par minutter samt sove så lenge jeg har bestemt meg for på forhånd :-)

SÅ bra!

Når man vil finne en selvhypnoseinstruktør, hvem er kvalifisert til det, ev. hvem bør man skygge unna?

*vil styre unna humbug*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater

SÅ bra!

Når man vil finne en selvhypnoseinstruktør, hvem er kvalifisert til det, ev. hvem bør man skygge unna?

*vil styre unna humbug*

Leger og psykologer er de eneste som har lov til å drive hypnose.

Fysioterapeuter driver med autogen trening som kan være like bra som sovehjelp.

De som presenterer vidunderkurer, hvor en behandling hjelper for det meste, skal en ha stor skepsis til.

"om det høres ut som for godt til å være sant, er det som regel det".

De som presenterer noe som et av flere hjelpemiddel til å nå et avgrenset mål, kan en være mindre skeptisk til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leger og psykologer er de eneste som har lov til å drive hypnose.

Fysioterapeuter driver med autogen trening som kan være like bra som sovehjelp.

De som presenterer vidunderkurer, hvor en behandling hjelper for det meste, skal en ha stor skepsis til.

"om det høres ut som for godt til å være sant, er det som regel det".

De som presenterer noe som et av flere hjelpemiddel til å nå et avgrenset mål, kan en være mindre skeptisk til.

Takk for gode råd!

Jeg var nettopp ute etter å finne teknikker for å sove. Da trenge man bare å finne en kvalifisert lege eller psykolog. Det er fristende å spørre deg om hvor utbredt teknikken er, men det oppdager jeg kanskje snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærte meg selvhypnose for mange år siden, og kan bruke den til å sovne eller bare slappe totalt av.

Takk for svar! Hvordan lært du selvhypnose?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bugge -jenta

Hypnose er aldeles utmerket til å lære seg å sovne når en selv ønsker det.

Det var forresten årsaken til at jeg begynte å lære hypnose. Som snart ferdig lege visste jeg at jeg kom til å få lange og urolige netter på vakt. Da er det viktig at en kan sovne umiddelbart når situasjonen tillater det. Derfor tok jeg kontakt med en bekjent som ble min første hypnoselærer.

Fortsatt har jeg stor glede og nytte av at jeg kan sovne i løpet av et par minutter samt sove så lenge jeg har bestemt meg for på forhånd :-)

1) Finnes det mennesker som ikke er stand til å lære seg hypnose på denne måten?

2) Og i tilfelle; hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest linnelinn

Hypnose er aldeles utmerket til å lære seg å sovne når en selv ønsker det.

Det var forresten årsaken til at jeg begynte å lære hypnose. Som snart ferdig lege visste jeg at jeg kom til å få lange og urolige netter på vakt. Da er det viktig at en kan sovne umiddelbart når situasjonen tillater det. Derfor tok jeg kontakt med en bekjent som ble min første hypnoselærer.

Fortsatt har jeg stor glede og nytte av at jeg kan sovne i løpet av et par minutter samt sove så lenge jeg har bestemt meg for på forhånd :-)

dæven. jeg kunne kommet langt i livet om jeg hadde klart å styre søvnen min på den måten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...