Gå til innhold

Sykdom, sorg, smerte


Soria

Anbefalte innlegg

Jeg har en schizoaffektiv lidelse som har vært under bra kontroll det siste året. Jeg har ett menneske som står meg nær, og det er min mor. Hun har lungekreft med spredning, noe hun har hatt i over to år. Nå er hun så dårlig at hun er lagt inn på sykehus og får oksygentilførsel fordi hun ikke klarer å puste skikkelig på egen hånd. I tillegg holder hjertet hennes på å svikte. Hun ble lagt inn i går så hun var hjemme i påska. Da var jeg der hos henne. Jeg taklet det bra å være der, men nå går det veldig dårlig. Hun er den eneste som står meg veldig nært. Jeg knakk da jeg kom for meg selv og nå klarer jeg ikke å være alene. Jeg er deprimert, har mye indre uro og føler at jeg ikke holder ut. Jeg tar mer og mer sovemedisin for å sove mest mulig. Jeg klarer meg bedre når jeg er sammen med noen, men har jeg lite anledning til. Var borte noen timer i dag, men ble helt utenfor med det samme jeg kom hjem. Kan jeg få hjelp siden jeg har en psykisk lidelse ved siden av eller må jeg bare takle dette og det som kommer helt alene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du kontakt med noen i behandlingsapparatet for tiden? Hvis du har det, så synes jeg du skal ringe dem og fortelle hva som skjer.

Å miste noen er vondt, Soria, og du har i årevis beskrevet svært tette bånd til din mor. Kanskje du kunne forsøke å få snakke med kreftsykepleier i kommunen (dersom det finnes) eller ringe Kreftforeningen sine kontaktsykepleiere og snakke om det du opplever.

Når det gjelder sorg, er også en del prester gode å snakke med - selv om man evt. ikke er religiøs.

Tenker på deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kontakt med noen i behandlingsapparatet for tiden? Hvis du har det, så synes jeg du skal ringe dem og fortelle hva som skjer.

Å miste noen er vondt, Soria, og du har i årevis beskrevet svært tette bånd til din mor. Kanskje du kunne forsøke å få snakke med kreftsykepleier i kommunen (dersom det finnes) eller ringe Kreftforeningen sine kontaktsykepleiere og snakke om det du opplever.

Når det gjelder sorg, er også en del prester gode å snakke med - selv om man evt. ikke er religiøs.

Tenker på deg...

Takk for støtten.

Det kommer en fra psykiatritjenesten hjem til meg i morgen, men det som skremmer et når han går er jeg like alene.

Jeg lurer egentlig på om det er mulig å få et opphold på et dps for å ha folk rundt seg den verste tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtten.

Det kommer en fra psykiatritjenesten hjem til meg i morgen, men det som skremmer et når han går er jeg like alene.

Jeg lurer egentlig på om det er mulig å få et opphold på et dps for å ha folk rundt seg den verste tiden.

Kan du kontakte dps og spørre?

Hvis de har plass, så vil jo et opphold nå kunne forebygge behov for senere innleggelser som følge av den belastningen du utsettes for.

Vær mest mulig direkte og ærlig slik at de vet hva du ønsker.

Er det godt for deg å være på sykehuset sammen med din mor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du kontakte dps og spørre?

Hvis de har plass, så vil jo et opphold nå kunne forebygge behov for senere innleggelser som følge av den belastningen du utsettes for.

Vær mest mulig direkte og ærlig slik at de vet hva du ønsker.

Er det godt for deg å være på sykehuset sammen med din mor?

Sykehuset er ganske langt herfra så jeg får se om jeg kommer meg dit. Jeg er ikke vant til å reise.

Skal snakke om dps med den psykiatriske sykepkeieren som kommer hit i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykehuset er ganske langt herfra så jeg får se om jeg kommer meg dit. Jeg er ikke vant til å reise.

Skal snakke om dps med den psykiatriske sykepkeieren som kommer hit i dag.

Dersom moren din ikke skal hjem fra sykehuset raskt, så synes jeg du skal forsøke å få noen til å følge deg til sykehuset slik at du kan være hos moren din. Kanskje kan du få overnatte på sykehuset også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom moren din ikke skal hjem fra sykehuset raskt, så synes jeg du skal forsøke å få noen til å følge deg til sykehuset slik at du kan være hos moren din. Kanskje kan du få overnatte på sykehuset også.

Takk, det skal jeg finne ut av om hun blir der en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...