Gå til innhold

NHD eller noen-om medisiner og slikt


Gjest jaddablabla

Anbefalte innlegg

Gjest jaddablabla

hei,

gått til psykolog i litt over ett år.har hele tiden tenkt at jeg skal klare å holde meg uten medisiner.da jeg begynte i terapi var det mest for å få orden på tanker og følelser knyttet til familien og medlemmer som har psykiske problem. men som tiden har gått, har litt av hvert fra mitt eget liv komt frem/holder på å komme frem. og jeg merker det blir for vanskelig. de siste fire fem mnd har jeg trukket meg veldig tilbake etter mine første angst anfall. de har ikke kommet tilbake i så stor grad som første gangen,men i dag kom et nytt.har merket på kroppen min nå i noen dager at det har bygget seg opp noe og nå kom det altså..skjelving,svimling og gråting.merker jeg fortsatt er tung i brystet.vet ikke hvor dette bærer hen..men nå ser alt svart ut..

det jeg lurer på er hva slags "plager" man får medisiner mot?kan det kanskje være et alternativ for en periode?nå nærmer det seg eksamen for meg og jeg begynner å bli ganske så anspent og tårene ligger like bak og presser på.det venter og mange ting jeg gruer meg til å ta opp hos psykologen som tar mye av min tid..uff,hater å klage,men nå orker jeg ikke å si "det går sikkert over" lenger.nå vil jeg opp av sofaen og tørke tårene.er redd for hvordan jeg vil reagere når jeg har fortalt psykologen alt.redd det skal ødelegge eksamen og fremtiden min.

det ble langt dette..men det jeg lurer på er altså om det finnes medisiner som kan lette litt på trykket nå mens ting står på som verst.kan legen min nekte meg resept?er litt redd for å spørre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du står i et vanskelig valg. Du bør både får terapi og ta eksamen. Dette synes vanskelig å kombinere.

Kan du ta opp med psykologen din at dere driver litt mer støtteterapi og litt mindre avdekking frem til eksamen er overstått. Ofte må en gjøre slike tilpasninger.

I ditt tilfelle kan nok medisiner "legge lokk" på ting til ekseamen er over, men jeg tror det er i hovedsak psykoterapi som kan bringe deg fremover.

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jaddablabla

Du står i et vanskelig valg. Du bør både får terapi og ta eksamen. Dette synes vanskelig å kombinere.

Kan du ta opp med psykologen din at dere driver litt mer støtteterapi og litt mindre avdekking frem til eksamen er overstått. Ofte må en gjøre slike tilpasninger.

I ditt tilfelle kan nok medisiner "legge lokk" på ting til ekseamen er over, men jeg tror det er i hovedsak psykoterapi som kan bringe deg fremover.

Lykke til :-)

tusen takk:)

ja,tror medisiner kan hjelpe i en periode, men er innstilt på at terapien fortsatt er det viktigste.at det er den som kan hjelpe meg i det lange løp..

ha en fin dag!nå skal jeg snart til psykologen jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...