Gå til innhold

Mamma deprimert....hvordan hjelpe??NHD


Terese84

Anbefalte innlegg

Mamma sier hele tiden at jeg må slutte å spise søtt og slanke meg...jeg er ganske normal.. veier 65 og er 164 høy.. når jeg sier at hun skal slutte å plage meg blir hun bare sur.. Faren(bestefar min) er syk og i den forbindelse er hun veldig deprimert..vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til henne..hun er sur, trett får ikke sove...har mistet iallefall 10 kilo på få måneder..Alt jeg gjør blir feil..

I tilegg til dette sliter jeg selv med vanskelige ting.

Hun vet ikke om dette, men jeg vil ikke si noe heller..vi har ikke så veldig nært forhold og jeg vil ikke belaste henne enda mer...Jeg har skikkelig vondt av henne..

Selv er jeg selvskader og sliter med selvmordstanker og mat..

Hva skal jeg gjøre, vil så gjerne hjelpe henne, men vet ikke hvordan og om jeg har overskudd til å klare det..

Fortvilet datter..21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg mener at det beste du kan gjøre er å oppmuntre og motivere henne til å søke hjelp hos fastlegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at det beste du kan gjøre er å oppmuntre og motivere henne til å søke hjelp hos fastlegen.

må hun ikke innse at hun har et problem først..og hva kan fastlege hjelpe med i en slik situasjon??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

må hun ikke innse at hun har et problem først..og hva kan fastlege hjelpe med i en slik situasjon??

Uansett må hun selv innse at hun trenger hjelp. Det er denne innsikten du kan hjelpe henne å få.

Fastlegen kan hjelpe med samtaler, evt midisiner, evt henvisning til hjelp i psykiatrien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...