Gå til innhold

Prognoser, NHD


ulva

Anbefalte innlegg

Jeg har det nå som plommen i egget - stortrives i jobb og full aktivitet. Men jeg føler at det henger en skygge over meg - schizofreni-diagnosen. Jeg går jo på medisiner for dette, men er redd jeg kommer til å bli dårligere igjen allikevel. Hva er sannsynligheten for det? Kan jeg føle meg trygg så lenge jeg går på medisiner? Eller kan schizofrenien blomstre opp igjen? Jeg er for øvrig helt symptomfri på 15 mg Abilify og 300 mg Seroquel. Men blir psykotisk igjen dersom jeg prøver å slutte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg mener at prognosen må være utmerket i ditt tilfelle. Så lenge du tar dine medisiner, har et fint liv og blir forskånet for alvorlige negative livshendelser, ser jeg ingen grunn til at du ikke skulle fortsette å ha det meget bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir alltid glad over å lese at du har fått det så mye bedre :-) Du har jobbet hardt over lang tid for å oppnå en slik grad av mestring, og da er det ektra hyggelig at det ser ut som om du t.o.m. har det godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at prognosen må være utmerket i ditt tilfelle. Så lenge du tar dine medisiner, har et fint liv og blir forskånet for alvorlige negative livshendelser, ser jeg ingen grunn til at du ikke skulle fortsette å ha det meget bra.

Takk for svar - humøret steg jammen enda et hakk :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir alltid glad over å lese at du har fått det så mye bedre :-) Du har jobbet hardt over lang tid for å oppnå en slik grad av mestring, og da er det ektra hyggelig at det ser ut som om du t.o.m. har det godt!

Jeg har aldri hatt det så bra som nå. Hele barndommen og ungdomstiden var svært traumatisk, og etter at jeg ble syk som ung voksen har psykdommen forfulgt meg til nå. Men nå er det slutt :-) Vet ikke hvor lenge det varer, men NHD er jo positiv. Jeg nyter hvert sekund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...