Larsep1 Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Hei, Min morfar på 83 år fikk for ca 20 år siden fjernet er kjertel som produserer testesteron. Siden den gang har han fått måntlige injeksjoner med Primoteston. Han har innimellom reagert med å bli slapp og syk. Sist han skulle hente dette på apoteket fikk han beskjed om at Primoteston ikke lengre var å oppdrive og fikk Nebido, injeksjonsveske, oppløsning, 100mg/4ml i stedefor. Dette skulle tas i andre intervaller og første dose skulle vare i ca åtte uker. Problemet er at han ble veldig syk. Rett etter injeksjonen på sykehuset klarte han nesten ikke å gå. Etter mye om og men kom han seg i bilen og kjørte hjem. Han hadde smerter i alle ledd og den ene fingeren ble helt sort. Jeg har også blitt fortalt at han er mer aggressiv en normalt. Dette fortalte han og min mormor meg selvfølgelig etter noen dager. Fastlegen har ikke vært tilgjengelig ettersom det er ekstremt dårlig dekning i byen. Fastlegen tar heller ikke ansvar og følger opp. Hvordan kan vi ta dette videre? Jeg bor selv i en annen by og kan ikke følge opp på stedet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/227286-testesteronundekanoat/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Kjenner ikke så godt til den nye medisinen han har fått. men det høres helt klart ut som han både har hatt en FOR kraftig hormon-virkning ( aggresiviteten) og andre bivirkninger. Noen av hormon-preparatene til njeksjon er oljebaserte, og kan gi kraftige og ulike reaksjoner, både med pustevansker og hud-forandringer. Dette kan tildels motvirkes ved veldig langsom injeksjon. Jeg synes dette bør rapporteres til sykehuset. Be om å få snakke med ansvarlig lege, få han til å sjekke at riktig dose er satt. Han bør trolig ha lavere dose neste gang, om han i det hele tatt skal ha samme medisinen. Fastlegen bør ha kopi av eventuell korrespondanse. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/227286-testesteronundekanoat/#findComment-1714525 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Larsep1 Skrevet 26. april 2006 Forfatter Del Skrevet 26. april 2006 Kjenner ikke så godt til den nye medisinen han har fått. men det høres helt klart ut som han både har hatt en FOR kraftig hormon-virkning ( aggresiviteten) og andre bivirkninger. Noen av hormon-preparatene til njeksjon er oljebaserte, og kan gi kraftige og ulike reaksjoner, både med pustevansker og hud-forandringer. Dette kan tildels motvirkes ved veldig langsom injeksjon. Jeg synes dette bør rapporteres til sykehuset. Be om å få snakke med ansvarlig lege, få han til å sjekke at riktig dose er satt. Han bør trolig ha lavere dose neste gang, om han i det hele tatt skal ha samme medisinen. Fastlegen bør ha kopi av eventuell korrespondanse. Til info: Jeg tok kontakt med fastlegen og presenterte saken. Jeg spurte om han hadde vurdert konsejvensene ved at han bårde benyttet kortison og testesteron. Det hadde han ikke til tross for at det står i felleskatalogen at disse påvirker hverandre. Etter mitt innspill har han nå fått en salve som skal smøres på skulderen hver dag. Legen har fått dette tipset av en spesialist.Da slipper han også injeksjoner. Tror han er fornøyd med det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/227286-testesteronundekanoat/#findComment-1721029 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.