Gå til innhold

Vaksine ved reise til Sri Lanka


LilleMegBare

Anbefalte innlegg

LilleMegBare

til sommeren skal jeg resie til Sri Lanka..burde jeg ta noen vaksiner før jeg reiser??jeg har jo tatt stivkrampe og BCG osv,men det var jo på barne og ungdomsskolen..noen som har noen tips om medisiner jeg burde ha med osv??

på forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Niels Erik Landmark, Lege

Som vanlig gjelder oppdatering av basisvaksinene hvis dette ikke er gjort siste 10 år,dvs mot stivkrampe polio og difteri.Vider anbefales vaksine mot hepatitt A som må gjentas etter 6-12 mndr.Da varer den i 20 år.Når det gjelder medikamenter er dette omtalt under eget kapittel reiseapotek her på DOL.Omfanget vil selvsagt influeres av destinasjon og reisens omfang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niels Erik Landmark, Lege

Som vanlig gjelder oppdatering av basisvaksinene hvis dette ikke er gjort siste 10 år,dvs mot stivkrampe polio og difteri.Vider anbefales vaksine mot hepatitt A som må gjentas etter 6-12 mndr.Da varer den i 20 år.Når det gjelder medikamenter er dette omtalt under eget kapittel reiseapotek her på DOL.Omfanget vil selvsagt influeres av destinasjon og reisens omfang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...