Gå til innhold

Lei av sexprat i media

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så dritt lei sexfokuseringen i media.

Man skal ditt og datt, se sånn og slik ut, kunne dette og hint, og man skal gjøre alt.

- Jeg tenker på sex!

Jeg er ikke prippen men jeg ser ingen grunn til å dele mine forhold med resten av verden. Jeg mener at slik fokusering er med på å gi folk dårlige opplevelser. Når man leser hva som står skrevet øker presset på å oppføre seg slik eller gjøre tilsvarende. Når jeg var 14 leste jeg om tungekyss i blader, nå lærer de å suge...

Visse deler i livet har godt av å være litt mystiske og "hemmelige", sex er en av dem.

Selvfølgelig har åpenheten sikkert hjulpet endel mennesker som har hatt problemer med sexlivet, men jeg tror at langt fler har problemer med sex idag, enn før det ble så jævlig allment akseptert å putte det inn i enhver sammenheng.

Er det bare jeg?

Videoannonse
Annonse
Gjest Jente som er like lei
Skrevet

De som føler behov for det, ikke de andre.

Føler jeg og min samboer har fått flere problemer pga av den økende sexfikseringen.

Presset om å være "normal" og ha "gjennomsnittlig sex 1-2 ganger i uken" har ført til ekstremt mange sengeproblemer i heimen.

Nettopp fordi vi ikke lenger føler oss "normale" fordi vi ikke har sex 1-2 ganger i uken.

Skrevet

Føler jeg og min samboer har fått flere problemer pga av den økende sexfikseringen.

Presset om å være "normal" og ha "gjennomsnittlig sex 1-2 ganger i uken" har ført til ekstremt mange sengeproblemer i heimen.

Nettopp fordi vi ikke lenger føler oss "normale" fordi vi ikke har sex 1-2 ganger i uken.

Så på amerikansk program om dette, der er det mer vanlig, visstnok, med samme antall som dere, i året for MANGE par.

Hvor vitenskapelig den undersøkelsen var kan jeg ikke svare på...

Men jeg er helt enig med deg. Man kjenner ikke etter hva som gjør en fornøyd selv, men man søker etter hva som gjør alle andre fornøyde og setter forventningene dit istedet.

Gjest En annen kvinne
Skrevet

"Nettopp fordi vi ikke lenger føler oss "normale" fordi vi ikke har sex 1-2 ganger i uken."

Du har da lov til å ha sex oftere enn normalen! Jeg sier i blandt til min mann at det normale er å ha sex så sjelden, men det blåser han i. Han mener at vi likevel kan ha sex 5-6 ganger pr uke...

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Så på amerikansk program om dette, der er det mer vanlig, visstnok, med samme antall som dere, i året for MANGE par.

Hvor vitenskapelig den undersøkelsen var kan jeg ikke svare på...

Men jeg er helt enig med deg. Man kjenner ikke etter hva som gjør en fornøyd selv, men man søker etter hva som gjør alle andre fornøyde og setter forventningene dit istedet.

Godt sagt. Viktig å fokusere på sitt eget behov, og ikke alle andres. Men det gjelder vel også for det meste i livet?

Jeg tror at det går an å ha prestasjonsangst i forhold til det meste. Man må selv velge å innta en avslappet holdning og være seg selv.

At vi får litt kunnskap om ting som tidligere var dysset ned, er vel bare bra? En kan vel bare la være å lese det, hvis man ikke er interessert.

Men akkurat det med sexpress mot ungdom synes jeg er mer på sin plass å være skeptisk til. De har ikke samme forutsetninger som voksne til å sette grenser, men er jo i en fase da mye skal testes ut. Så de kunne godt slippe altfor mye fokus på sex i de bladene de leser.

På den annen side er jeg ikke sikker på om ting var bedre før - da jenter ble gravide fordi de ikke visste nok om sex og prevensjon. Det skulle jo ikke snakkes om...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...