Gå til innhold

Navnet Frida - assosiasjoner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en søt liten rampeniese som heter det. Navnet gir meg gode assosiasjoner, selv om jeg ikke lite det så godt før.

For meg er Frida tøft, kult, søtt og litt rampete. :)

Litt sånn føler jeg det også.

Jeg liker navn som har litt "bein i nesa".

:)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Klara Q

19

• mariaflyfly

3

• Mrs. Wallace

2

• Goliath

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest hallow :o/
Skrevet

Frida er et flott navn. Liker ikke Fride så godt. Frida var et alternativ til navn for oss også, men datteren til et vennepar heter det så da ble det ikke aktuelt. Kjente også en flott eldre dame som het Frida, så jeg har bare gode assosiasjoner med navnet. Et godt valg!

Skrevet

Synes Frida er søtt og fint. Helt OK navn.

Fride liker jeg ikke.

Skrevet

Jeg liker ikke navnet jeg altså.. Kan ikke noe for det, men får assosiasjoner til en tilbakestående person. Aner ikke hvorfor! :-(

Skrevet

Jeg liker ikke navnet jeg altså.. Kan ikke noe for det, men får assosiasjoner til en tilbakestående person. Aner ikke hvorfor! :-(

En ærlig sak :)

Skrevet

Frida er et flott navn. Liker ikke Fride så godt. Frida var et alternativ til navn for oss også, men datteren til et vennepar heter det så da ble det ikke aktuelt. Kjente også en flott eldre dame som het Frida, så jeg har bare gode assosiasjoner med navnet. Et godt valg!

Høres bra ut! De skal jo kle navnet både som ung og som gammel! ;-)

Skrevet

Synes Frida er søtt og fint. Helt OK navn.

Fride liker jeg ikke.

Eldstejenta har et navn som ender på 'e' der det kunne vært en 'a' - så jeg lurte på om det ble lettere å si ****e og Fride. Men det der er jo bare bagateller :)

Skrevet

Frida er fint og søtt!

Ja, er det ikke det? :)

Det er rart med det - når man er litt i tvil, gjør det så godt å få et par overbevisende bekreftelser fra andre!

Skrevet

Litt sånn føler jeg det også.

Jeg liker navn som har litt "bein i nesa".

Da er det et bra navn. :)

Skrevet

Jeg tenker på filmen Frida med hjertet i hånden. Og synes det er et helt greit navn men ikke noe mer.

Mrs. Wallace
Skrevet

Det første jeg tenker på er "Frida - med hjertet i hånden".

Men navnene er fine, de. Koselige, med glimt i øyet.

Jeg foretrekker Fride. Det klinger lettere og bedre, og så slipper man den evinnelige a-endingen som hver eneste barnehagejente har i navnet sitt nå.

Skrevet

Det første jeg tenker på er "Frida - med hjertet i hånden".

Men navnene er fine, de. Koselige, med glimt i øyet.

Jeg foretrekker Fride. Det klinger lettere og bedre, og så slipper man den evinnelige a-endingen som hver eneste barnehagejente har i navnet sitt nå.

Som Selina, Marina og Klisseklina? :P

Gjest midjemål
Skrevet

Frida - helt greit.

Fride - er det et navn?

enig, Fride minner mere om et navn på Kaffe :) (Friele)

Gjest abrahamsen
Skrevet

Frida Frosk, Sandra Salamander, Leon Latex osv

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...