Gå til innhold

Avslutte Cipralex


Ebba G

Anbefalte innlegg

Jeg har i ca ett halvt år gått på Cipralex 10 mg. Dette fikk jeg i samsvar med psykiater og psykolog. Jeg har ikke lenger kontakt med noen av disse. Jeg har fått diagnosen Borderline (med forbehold fordi jeg visstnok er for ung til å få denne diagnosen, er 22 år) og har vært hos ulike psykologer siden jeg var 16 år.Tidligere har jeg hatt diagnoser som depresjon og sosial angst/panikkangst. Jeg er usikker på om cipralex hjelper. det kan se ut som om jeg har blitt noe mer stabil følelsesmessig, men lurer på om dette også kan ha med å gøre at jeg har blitt flinkere til å kjenne og takle meg selv samt at jeg har et mer stabilt liv nå enn på lenge. Jeg lurer på om jeg vil slutte på cipralex, både for å se om jeg klarer meg fint uten dem og fordi jeg tror jeg får en del symptomer av disse. Jeg er veldig sliten og ofte kvalm og svimmel samt mye vondt i magen.På en annen side har jeg vært plaget av dette i mange år.En ting jeg med sikkerhet kan si er at min sexlyst er sterkt redusert av cipralex.Synes du at jeg kan slutte, i hvertfall for en stund, og så eventuelt begynne på igjen om det viser seg å ha vært dumt? og Isåfåll, hvordan slutter jeg? jeg har hørt at man ikke bør slutte tvert da man kan få alvorlige tilbakefall, og i og med at jeg tidligere har vært mye suicidal vil jeg slutte med forsiktighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

bugge -jenta

Du har bare gått på cipralex i et halvt år, og jeg ville ikke sluttet på medisinene ennå. Selv om mye i livet ditt er mer stabilt nå, er nok en del av dette cipralexen som hjelper deg også. Det er dumt dette med nedsatt libido, men jeg ville gått nærmere ett år til. Det anbefales at ved første gangs depresjon skal en gå minst ett år etter en er frisk for depresjonen. Hvis ikke er det mye større fare for tilbakegang, og da trenger heller ikke medisinen virke like godt. Ved andre gangs depresjon bør en gå enda flere år.

Uansett bør du ta kontakt med en lege før du trapper ned. Det må skje i samråd med lege, som kan gi deg nedtrappingsplan. Men jeg ville ventet litt til.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...