Gå til innhold

Er autisme en psyksik utviklingshemming?

Anbefalte innlegg

Gjest lurer på det ja nå
Skrevet

noen sa det ikke var det, mens jeg ikke ser noe annet enn at det er det. Vet du?

Videoannonse
Annonse
Gjest lille rosinen
Skrevet

Jeg tror ikke jeg ville sagt at en med autisme nødvendigvis er psykisk utviklingshemmet. Men autisme er ofte en tilleggsdiagnose hos mennesker som har en psykisk utviklingshemming.

Men, jeg er ingen fagperson på dette området.. Så kan godt hende jeg tar helt feil..!

Skrevet

Ikke nødvendigvis. Aspergere har f.eks. ofte normale evner.

Gjest lille loff
Skrevet

Autisme er en utviklingforstyrrelse, og sier ikke noe om evnenivået/intelligensnivået. Mennesker med autisme har ofte psykisk utviklingshemming i tillegg. Autisme med normalt evnenivå kalles ofte høytfungerende autisme eller Asperger syndrom. Det er faglig uenighet hvorvidt disse er to forskjellige forstyrrelser eller ikke. I diagnosemanualene er forskjellen at de med Asperger syndrom ikke skal ha hatt forsinket språkutvikling.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...