Gjest lurer på det ja nå Skrevet 20. april 2006 Skrevet 20. april 2006 noen sa det ikke var det, mens jeg ikke ser noe annet enn at det er det. Vet du? 0 Siter
Gjest lille rosinen Skrevet 20. april 2006 Skrevet 20. april 2006 Jeg tror ikke jeg ville sagt at en med autisme nødvendigvis er psykisk utviklingshemmet. Men autisme er ofte en tilleggsdiagnose hos mennesker som har en psykisk utviklingshemming. Men, jeg er ingen fagperson på dette området.. Så kan godt hende jeg tar helt feil..! 0 Siter
bb71 Skrevet 20. april 2006 Skrevet 20. april 2006 Ikke nødvendigvis. Aspergere har f.eks. ofte normale evner. 0 Siter
Gjest lille loff Skrevet 21. april 2006 Skrevet 21. april 2006 Autisme er en utviklingforstyrrelse, og sier ikke noe om evnenivået/intelligensnivået. Mennesker med autisme har ofte psykisk utviklingshemming i tillegg. Autisme med normalt evnenivå kalles ofte høytfungerende autisme eller Asperger syndrom. Det er faglig uenighet hvorvidt disse er to forskjellige forstyrrelser eller ikke. I diagnosemanualene er forskjellen at de med Asperger syndrom ikke skal ha hatt forsinket språkutvikling. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.