Gå til innhold

hvem kan sette diagnoser?


Gjest evig depresjon?

Anbefalte innlegg

Gjest evig depresjon?

Kan en psykolog sette ny, evt. legge til nye diagnoser. Eller må dette gjøres av lege/psykiater?

Lurer på om denne evige depresjonen egentlig kan være en del av bipolar2. Har lest om dette og kjenner igjen alle symptomer.

Dette kan umulig være normalt ihvertfall. Har prøvd alt for å komme meg oppover, men er evig trist, tom, trett, tiltaksløs, tåler ikke anti-depressiva, indre smerte hele tiden, hjelp blir gal snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du en diagnose vil hjelpe deg? Diagnoser er farlig. En begynner straks å leve etter den når en har fått merkelappen. Men du kan nå be om stemninsstabiliserende medisiner og se om du blir bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest evig depresjon?

Tror du en diagnose vil hjelpe deg? Diagnoser er farlig. En begynner straks å leve etter den når en har fått merkelappen. Men du kan nå be om stemninsstabiliserende medisiner og se om du blir bedre.

Det var ikke diagnosen jeg var ute etter heller nei, men lurer på om jeg må ha den for å kunne få stemningsstabiliserende medisiner da kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du en diagnose vil hjelpe deg? Diagnoser er farlig. En begynner straks å leve etter den når en har fått merkelappen. Men du kan nå be om stemninsstabiliserende medisiner og se om du blir bedre.

Diagnoser er jo viktige, iom at det er de som man baserer medisiner med. For en banal kommentar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater

Både leger/psykiatere og psykologer kan stille diagnoser.

Diagnosen er avgjørende for valg av behandling.

Om psykologen din stiller bipolar II diagnose, kan fastlegen din skrive ut medisin (Lamictal).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest linnelinn

Tror du en diagnose vil hjelpe deg? Diagnoser er farlig. En begynner straks å leve etter den når en har fått merkelappen. Men du kan nå be om stemninsstabiliserende medisiner og se om du blir bedre.

er du bipolar er den største faren å IKKE få diagnosen. En begynner da ikke leve etter "merkelappen" om man får diagnosen, man får diagnosen om man har den. (jada, feil kan skje). Og har man først fått den kan man bli bedre! Hadde noen gitt meg en utredning og rett diagnose et par år før hadde jeg vært spart MYE lidelse! herregud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest evig depresjon?

Både leger/psykiatere og psykologer kan stille diagnoser.

Diagnosen er avgjørende for valg av behandling.

Om psykologen din stiller bipolar II diagnose, kan fastlegen din skrive ut medisin (Lamictal).

Tusen takk, dette gjorde mitt hode mye klokere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...