meaya Skrevet 21. mars 2001 Del Skrevet 21. mars 2001 Kan forstoppelse være et tegn på Cøliaki? Har slitt med forstoppelse hele livet, sterke smerter og sprengfulle tarmer. Migrene, kvalme, svimmel, mage som uten forvarsel kan ese ut som en bolledeig etter et lite måltid.Det er foretatt tester på allergi osv, men ikke funnet noe unormalt. Sist gang jeg var til legen satte han meg på Toilax,dette har jeg gått på i over 1 år nå.Jeg føler legen ikke tar meg på alvor, men at jeg bare sitter og syter til han. Har lest at tarmfunksjonen kan bli ødelagt av Toilax. Jeg er redd jeg skal ødelegge tarmene og miste livsviktige vitaminer og mineraler. Vekten min var på 73 kg og i dag er jeg 47 kg (158 cm).Jeg har prøvd ALT av fiber ,vann,mosjon og naturlige avføringsmidler, men ingenting virker. Hva skal jeg gjøre og hva kan det være? Veldig takknemlig for svar!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/22739-forstoppelse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im Skrevet 21. mars 2001 Del Skrevet 21. mars 2001 Kjære meaya Du har gått veldig mye ned i vekt og det i seg selv er det all mulig grunn til å ta alvorlig. Cøliaki er selvfølgelig en mulig diagnose, men det kan også være noe annet. Hvis ikke legen din kommer noe videre med utredningen må du be om en henvisning til spesialist - helst til en indremedisiner med gastroenterologi (det som har med mage og tarmer å gjøre) som spesialområde. Hvis du bor i nærheten av et sykehus kan du kanskje få henvisning til indremedisiner på sykehuset. Jeg går ut fra at legen din har tatt blodprøve med tanke på mulig cøliaki - hvis ikke kan du be om å få gjort det. Men for all del ikke begynn å eksperimentere med diett før du har fått en diagnose. Lykke til videre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/22739-forstoppelse/#findComment-96784 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.