Gå til innhold

Kraftig skjelvning.


Gjest mbo

Anbefalte innlegg

Hei.

Lurer på om det er vanlig at personer med gad har kraftige skjelvninger.

Jeg er ganske åpen overfor mine problemer etter mange år i systemet men til tider er dette veldig plagsomt.

Synes ikke det er så kjekt når man skal betale i butikken og rister å skaker så alle kan se at jeg sliter,

kan ikke gå på kafe og ta en kopp kaffe for da sitter jeg og skvulper og søler.

Har lagt merke til at i gruppeterapi der vi er 6 stk er det bare meg og en til som har denne skjelvningen.

Hele kroppen skjelver men det er veldig tydelig i hodet og på hendene.

Finnes det noe middel som kan gjøre kroppen roligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Boomerang

Hvis det finnes et middel,bortsett fra vival mot skjelving vil jeg også vite det.

Ja ja hjelper ikke med vival heller,tok to i dag,men skjelver gjør jeg uansett,kvalm og jævlig og urolig...blir gal.

Gjør så godt jeg kan,klarer ikke....faen.

Håper du får svar mbo...=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det finnes et middel,bortsett fra vival mot skjelving vil jeg også vite det.

Ja ja hjelper ikke med vival heller,tok to i dag,men skjelver gjør jeg uansett,kvalm og jævlig og urolig...blir gal.

Gjør så godt jeg kan,klarer ikke....faen.

Håper du får svar mbo...=)

hei.

Kvalm i dag jeg også og drittlei,

Vet du om man kan bli kvalm av Cipralex etter 1måned.?

Håper du får det bedre og at vi begge kan få svar og motet tilbake.

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Boomerang

hei.

Kvalm i dag jeg også og drittlei,

Vet du om man kan bli kvalm av Cipralex etter 1måned.?

Håper du får det bedre og at vi begge kan få svar og motet tilbake.

klem

Hei.

Skulle tro bivirkningene var over etter en måned da,hørtes rart ut....

Ja håper ting blir bedre en gang...snart..

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går jo ann å spørre legen din om en kortvarig behandling med Somadril. Det virker veldig muskelavslappende og er sikker på at skjelvingen ville bedre seg da. Ulempen er kanskje at Somadril er et B-preparat..men ikke farlig å bruke i kortere tidsrom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går jo ann å spørre legen din om en kortvarig behandling med Somadril. Det virker veldig muskelavslappende og er sikker på at skjelvingen ville bedre seg da. Ulempen er kanskje at Somadril er et B-preparat..men ikke farlig å bruke i kortere tidsrom...

hei.

Kan jo spørre men jeg holder på og trappe ned xanor for det er avhengihetsskapende så jeg har mine tvil :)

Sliter du med skjelvinger?

hilsen mbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei.

Kan jo spørre men jeg holder på og trappe ned xanor for det er avhengihetsskapende så jeg har mine tvil :)

Sliter du med skjelvinger?

hilsen mbo

Slet med det før. Vel vi har noe til felles. Har brukt Xanor i mange år pga. angst/panikkangst. Xanor er et wonderdrug for slike lidelser, men synd det er så vanskelig å slutte med det...slet veldig jeg...men nå er jeg Xanor fri..sluttet av fri vilje. Kunne sikkert gå på det lenger. Jeg gikk på 4 mg fast jeg. Hvor mye har du brukt da? Kan jo være en grunn til at du skjelver mye nå..siden du trapper ned...mange rare seponerings symtomer av Xanor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slet med det før. Vel vi har noe til felles. Har brukt Xanor i mange år pga. angst/panikkangst. Xanor er et wonderdrug for slike lidelser, men synd det er så vanskelig å slutte med det...slet veldig jeg...men nå er jeg Xanor fri..sluttet av fri vilje. Kunne sikkert gå på det lenger. Jeg gikk på 4 mg fast jeg. Hvor mye har du brukt da? Kan jo være en grunn til at du skjelver mye nå..siden du trapper ned...mange rare seponerings symtomer av Xanor...

hei.

Jeg brukte 0,5mg depot 3 ganger daglig og har 1 tabelett igjen,

jeg blir skikkelig dårlig hver gang jeg tar bort en tabelett så jeg gruer meg til den siste

skal vekk.

Bruker også 10mg cipralex+ 25mg truxal etter behov .

Mulig nedtrappingen skaper problemene nå.

hilsen mbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slet med det før. Vel vi har noe til felles. Har brukt Xanor i mange år pga. angst/panikkangst. Xanor er et wonderdrug for slike lidelser, men synd det er så vanskelig å slutte med det...slet veldig jeg...men nå er jeg Xanor fri..sluttet av fri vilje. Kunne sikkert gå på det lenger. Jeg gikk på 4 mg fast jeg. Hvor mye har du brukt da? Kan jo være en grunn til at du skjelver mye nå..siden du trapper ned...mange rare seponerings symtomer av Xanor...

hei igjen.

Nedtrappingen gir meg kramper i bena,pusteproblemer,smerter i kroppen og selvfølgelig økt angst.

Slitsomme greier.

hilsen meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bugge -jenta

hei.

Kvalm i dag jeg også og drittlei,

Vet du om man kan bli kvalm av Cipralex etter 1måned.?

Håper du får det bedre og at vi begge kan få svar og motet tilbake.

klem

Hei mbo!

Husk på at mange av de symptomene du kjenner er sannsynligvis regelrette angstsymptomer, og ikke bare seponeringssymptomer. Kvalme, svimmelhet, skjelvinger, jeg har hatt alt dette uten en medisin innabords.

Jeg tror at det beste haddde vært et fokus på å ikke bry seg om det kommer fra det ene eller det andre. Jeg er ikke dum, skjønner at det blir lettvinte ord, men spør deg selv hvorfor det er viktig å finne ut om det kommer fra det ene eller det andre. Det er

1)

uansett ikke farlig

2)

trenger uansett ikke vare

Det kan være ekkelt når folk ser en skjelve, men sannheten er at folk oftest har mer enn nok med seg selv. Folk flest er så selvopptatte at de lurer mer på om de har lebestift på tenna, om du skulle ta deg en tur ut og få skjelvinger.

La folk få tenke hva de vil. Det er de som er glad i deg som betyr noe:o) Klarer du å tenke slik vil skjelvingene sannsynligvis bli bedre også.

Vh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei mbo!

Husk på at mange av de symptomene du kjenner er sannsynligvis regelrette angstsymptomer, og ikke bare seponeringssymptomer. Kvalme, svimmelhet, skjelvinger, jeg har hatt alt dette uten en medisin innabords.

Jeg tror at det beste haddde vært et fokus på å ikke bry seg om det kommer fra det ene eller det andre. Jeg er ikke dum, skjønner at det blir lettvinte ord, men spør deg selv hvorfor det er viktig å finne ut om det kommer fra det ene eller det andre. Det er

1)

uansett ikke farlig

2)

trenger uansett ikke vare

Det kan være ekkelt når folk ser en skjelve, men sannheten er at folk oftest har mer enn nok med seg selv. Folk flest er så selvopptatte at de lurer mer på om de har lebestift på tenna, om du skulle ta deg en tur ut og få skjelvinger.

La folk få tenke hva de vil. Det er de som er glad i deg som betyr noe:o) Klarer du å tenke slik vil skjelvingene sannsynligvis bli bedre også.

Vh

Hei Buggejenta.

Skjevingen og kvalmen skremmer meg ikke,tåler en del etterhvert men det er plagsomt og jeg har fått noen kommentarer.

Du skjønner jeg presser meg selv litt hardt for tiden for og bli litt mer sosial.

Var ganske stolt da jeg klarte å sitte på legens venteværelse en time uten å springe ut.

Jeg må jo lære og gjøre ting alene.

Jeg er ganske plaget med hard mage og kvalme for tiden men det går vel over.

Forresten,hestehoven er kommet :)

klem fra sutreguri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...