Gå til innhold

På TV: Willock har byttet side siden gode gamle dager

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan det ha noe med at hans datter er politisk ildrød og for tiden har en palestinsk aktivistisk kjæreste?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

18

• keinstein

12

• Goliath

2

• bb71

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Begynner å bli lenge siden nå at mannen fikk disse demente symptomene.

Skrevet

Håper ikke jeg blir slik.

Når jeg begynner å like å høre om korrupte og spenna gærne palestinere, skyt meg.

Gjest ulvejeger
Skrevet

Og du dilter i ræva på Kahn så godt du bare kan? Det hadde vært allright å se deg komme med noen egne saker og synspunkter for en gangs skyld.

Skrevet

Håper ikke jeg blir slik.

Når jeg begynner å like å høre om korrupte og spenna gærne palestinere, skyt meg.

Nei fydda! Stakkarene har jo brukt opp alle sparepengene sine på norske flagg som de har brent opp, så nå må vi sannelig få sendt litt påfyll..

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Willoch har moderert seg med årene, idag har han flere nyanser. Dessuten er han ikke lenger bundet av en partipolitisk markeringsstrategi der det forventes at man ligge i kronisk krigføring med politiske motstandere.

Det er vel bare naturlig at et menneske med lang livserfaring og med så brede kunnskaper som ham, faktisk våger å reflektere mer om samfunnet som helhet, og kanskje legger av seg en og annen dogme.

Det er noe som heter at det er direkte urenslig aldri å bytte mening.

Jeg synes det står respekt av den mannen, jeg.

Skrevet

Willoch har moderert seg med årene, idag har han flere nyanser. Dessuten er han ikke lenger bundet av en partipolitisk markeringsstrategi der det forventes at man ligge i kronisk krigføring med politiske motstandere.

Det er vel bare naturlig at et menneske med lang livserfaring og med så brede kunnskaper som ham, faktisk våger å reflektere mer om samfunnet som helhet, og kanskje legger av seg en og annen dogme.

Det er noe som heter at det er direkte urenslig aldri å bytte mening.

Jeg synes det står respekt av den mannen, jeg.

Så lenge han blir mer enig med deg?

:-)

Skrevet

Nei fydda! Stakkarene har jo brukt opp alle sparepengene sine på norske flagg som de har brent opp, så nå må vi sannelig få sendt litt påfyll..

Men hva skal de leve av når jødene er borte?

Skrevet

Men hva skal de leve av når jødene er borte?

Tja, de (arabere) har jo en lei tendens til å fordrive tiden med å gjør kål på hverandre.

Ut over det hadde det jo selvsagt tatt endel tid og krefter på å rasere landet tilbake til den golde sand og steinørken som det var før jødene kom og gjorde det frodig og fruktbart.

Skrevet

Mange demente personer rundt omkring, av den typen som er intelligent nok til å skjønne at ingen saker er så enkle som ekstremister skal ha det til.

Ikke at jeg vet så mye om hva willock har sagt i det siste, men den amputerte firerbanden på DOL har jo som politikk å ved enhver anledning forsøke å latterliggjøre enhver som gir uttrykk for et syn som ikke er _fullstendig_ ensidig.

"............................................."

Skrevet

Mange demente personer rundt omkring, av den typen som er intelligent nok til å skjønne at ingen saker er så enkle som ekstremister skal ha det til.

Ikke at jeg vet så mye om hva willock har sagt i det siste, men den amputerte firerbanden på DOL har jo som politikk å ved enhver anledning forsøke å latterliggjøre enhver som gir uttrykk for et syn som ikke er _fullstendig_ ensidig.

Oi! den meningsløse gal-manns-raller er igjen frempå for å rakke ned på alle og enhver som i motsetning til ham selv ikke er meningsløse.

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Så lenge han blir mer enig med deg?

:-)

Jeg synes faktisk det står respekt av at en person får mer bredde i synspunktene sine med årene. Det gjelder uansett hvilken side de står på i utgangspunktet.

Det er noe med å se hvor omfattende livet er.

Uansett hvor enig eller uenig en person er med meg personlig, så synes jeg det er langt mer interessant å lytte til flersidige refleksjoner enn krasse påstander.

Men du refererer antakelig til et bestemt tv-program som jeg ikke har sett. Jeg har bare lagt merke til de siste årene at Willoch har fått en større bredde og mer medmenneskelighet i synspunktene sine. Og at han har gjort et par innrømmelser i forhold til at han var nokså ensidig i sitt syn på palestinakonflikten i sine yngre år.

Er vel bare naturlig å se flere sider av en sak når man blir eldre.

Skrevet

Han har forvandlet seg til en svært fornuftig mann! Nesten så jeg har begynt å digge ham!

Skrevet

Tja, de (arabere) har jo en lei tendens til å fordrive tiden med å gjør kål på hverandre.

Ut over det hadde det jo selvsagt tatt endel tid og krefter på å rasere landet tilbake til den golde sand og steinørken som det var før jødene kom og gjorde det frodig og fruktbart.

Min gamle onkel døde i 1980, og han sa det ikke var en jævel i Palestina i 1940. Først når hjelpesendingene dukket opp så dukket også de hjelpetrengende opp. De satt i sanda til de døde eller fikk mat. Det var palestinerne. Men i 1945-1946 klarte de å stille 50 000 mann, bl a egyptere. De sto klare til å utrydde resten av jødene i området, Hitler skulle hjelpe dem. Men Hitler sviktet....

Skrevet

Han har forvandlet seg til en svært fornuftig mann! Nesten så jeg har begynt å digge ham!

Neste trinn er senil.

Skrevet

Jeg synes faktisk det står respekt av at en person får mer bredde i synspunktene sine med årene. Det gjelder uansett hvilken side de står på i utgangspunktet.

Uansett hvor enig eller uenig en person er med meg personlig, så synes jeg det er langt mer interessant å lytte til flersidige refleksjoner enn krasse påstander.

Men du refererer antakelig til et bestemt tv-program som jeg ikke har sett. Jeg har bare lagt merke til de siste årene at Willoch har fått en større bredde og mer medmenneskelighet i synspunktene sine. Og at han har gjort et par innrømmelser i forhold til at han var nokså ensidig i sitt syn på palestinakonflikten i sine yngre år.

"Er vel bare naturlig å se flere sider av en sak når man blir eldre."

Eller dement.

Skrevet

Bredde i synspunktene?

Fyren har jo blitt så fanatisk i sine antiisraelske holdninger så han neppe kan brukes som talsmann for Palestinafronten.

Skrevet

Oi! den meningsløse gal-manns-raller er igjen frempå for å rakke ned på alle og enhver som i motsetning til ham selv ikke er meningsløse.

Nå må du slutte å kopiere andres uttrykk, stakkars deg. Jeg kalte både dine og kahns oppstøt og messinger, med rette, for gal manns ralling lenge før du kom på idéen om å si "enn du'a, hæ?". Du skjønner - du trenger ikke å vise hele verden at du er mindre intelligent; du kan skjule mye ved å holde kjeft.

At du forveksler det å innse at hverken du eller jeg vet nok, eller har nok innsikt, i disse tingene til å være så arrogant å misjonere sine meninger, med det å være "meningsløs", kan desverre ikke jeg hjelpe deg med. Og en som hevder at "det ikke finnes noen mellomting" evner selvfølgelig heller ikke å forstå at overhodet ingenting er helt ensidig. Men slike som deg trenger vel egentlig bare noen å rette gørra si mot, for å føle seg bedre enn noen. Det er neppe så nøye hvem - i en annen virkelighet hadde du vel like gjerne vært islamist som hobby-sionist.

".........................................."

Skrevet

Min gamle onkel døde i 1980, og han sa det ikke var en jævel i Palestina i 1940. Først når hjelpesendingene dukket opp så dukket også de hjelpetrengende opp. De satt i sanda til de døde eller fikk mat. Det var palestinerne. Men i 1945-1946 klarte de å stille 50 000 mann, bl a egyptere. De sto klare til å utrydde resten av jødene i området, Hitler skulle hjelpe dem. Men Hitler sviktet....

...og "gud" lovte jødene at de var hans "utvalgte" folk, og at _dette_ området tilhører dem, uansett hvem, hva etc., som allerede er der, før eller etter at dere satte de første føttene akkurat der o.s.v. o.s.v.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...