Gå til innhold

kulde, forrusrensing og hoste

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg studerer i Tsjekkia og her har vært en SVÆRT kald og forurenset vinter.

Da jeg var liten hadde jeg anstrengelses astma, men var sjeldent plaget. Men i vinter fikk jeg en ustoppelig, kraftig hoste uten at jeg var syk på annen måte. Spesielt gale ble det da jeg beveget meg ut. Hosten kunne vare hele dagen, til jeg brakk meg, mistet pusten, og smertene ble ikke mindre da jeg knakk et ribben grunnet dette. Jeg slet også med store pustevansker, spesielt om natten.

Nå er her sol og varme og jeg er på nytt frisk som en fisk...

Hva kan grunnen til denne plutselige hosten være? Har astmaen sneket seg tilbake? Og hva kan jeg eventuelt gjøre neste gang den prøver å knekke meg??

På forhånd tusen takk;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/227419-kulde-forrusrensing-og-hoste/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Enten har det vært en lengevarende bronkitt (infeksjon) eller så har det vært slik du antyder at astmaplagene har dukket opp igjen. Jeg ser ganske ofte begge delene ved ugunstig klima og mye forurensning.

Hva du skal gjøre neste vinter er ikke godt å si hvis du fortsatt må være der. Gå ihvertfall til legen og hvis det blir svært problematisk, bør du nok vurdere å studere ett annet sted.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...