Gå til innhold

Hva er det med meg egentlig?


Gjest Crybaby

Anbefalte innlegg

Gjest Crybaby

Hei!

Jeg lurer på hva som feiler meg, noe må det være..

Jeg er 27 år (jente). Har slitt med plagsom rødming siden jeg var 14-15 år. Dette har ført til sosialangst.

I tilegg til dette har jeg i de senere årene blitt ekstremt opptatt av utseende. Ser meg MYE i speilet, ser alle feil og orker nesten ikke gå ut pga at jeg føler meg så lite pen.

Oppdager nye linjer rundt øynene hver dag. Blir nesten deprimert av det.

Var avhengig av solarium før, måtte være brun for og føle meg mest mulig vel.

Sluttet med det pga at det får man jo rynker av!

Har operert inn silikon for 5 år siden. Blir aldri fornøyd, må bytte ut de for jeg har ammet i mellomtiden og de er ikke så faste lenger.

Ganske slitsomt og ha det sånn i grunn. Jeg sammenligner meg selv med andre hele tiden. Og tenker ofte at, om jeg bare hadde vært fornøyd med utseendet mitt ville jeg vært så mye lykkligere. Derfor er jeg villig til og fikse på det.

Men hva når jeg blir f.eks 35 og naturen går sin gang. Jeg kommer jo til å få enda mer panikk etterhvert som aldringstegnene viser seg.

Hvorfor er jeg slik? Jeg tror jeg trenger hjelp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest PandaMiranda

Det tror jeg også.

Du kan jo starte med å rette fokuset innover i deg selv, og prøve å bli kjent med følelsene dine.

Hvis du bare er opptatt av hva andre mener, vil det si at du neglisjerer deg selv og dine egne meninger og behov.

Dessuten kan det være du misforstår hva andre ser etter. De personene som vil vurdere deg kun etter utseende, og ikke ser deg som person, kan du regne med er i mindretall.

Og hvis vennene dine/ partneren din er slik, spørs det om de er noe å samle på, egentlig.

En annen ting er jo at det alltid vil være delte meninger om hva et godt utseende er. Så du kan uansett ikke gjøre alle til lags!

Du trenger kanskje å lære å like deg selv som den du er. Og da må du bli kjent med hvem du er - inni deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ja det hørtes slitsomt ut. Vi blir nok alle litt smådeprimerte over å oppdage at vi blir eldre, få rynker osv, men når tankene opptar deg hele tiden, har de nok tatt litt overhånd ja.

Kanskje du har noe som heter BDD? Jeg skal ikke begi meg ut på noe jeg overhodet ikke har peiling på, men tenkte jeg kunne foreslå det og legge ved en link så du kan se om det stemmer.

http://www.psychnet-uk.com/dsm_iv/body_dysmorphic_disorder.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...