Gjest takk for tips Skrevet 21. april 2006 Skrevet 21. april 2006 Lønner det seg? Hva har du i? Jeg tåler ikke hasselnøtter, så derfor er det få frokostblandinger jeg tåler. Jeg har kjøpt en pakke møllerens frokostblanding med cashewnøtter hos europris, men der var de utsolgt. Er det det samme om det brukes lettkokte eller vanlige havregryn? 0 Siter
Gjest mij Skrevet 21. april 2006 Skrevet 21. april 2006 Jeg blander følgende: Hvaregryn, All bran og mandler. Drysser på kanel og topper med skummet surmelk. Sunt, godt, mettende og holder magen i gang. :-) 0 Siter
Gjest takk for tips Skrevet 21. april 2006 Skrevet 21. april 2006 Jeg blander følgende: Hvaregryn, All bran og mandler. Drysser på kanel og topper med skummet surmelk. Sunt, godt, mettende og holder magen i gang. :-) Jeg liker best skummet melk. Er det samme hvilken type havregryn jeg bruker? 0 Siter
Gjest mij Skrevet 21. april 2006 Skrevet 21. april 2006 Jeg liker best skummet melk. Er det samme hvilken type havregryn jeg bruker? Lettkokte ville jeg brukt. 0 Siter
Gjest takk for tips Skrevet 21. april 2006 Skrevet 21. april 2006 Lettkokte ville jeg brukt. Takk! :-) 0 Siter
annegunn Skrevet 21. april 2006 Skrevet 21. april 2006 Jeg er en enkel frokostsjel, og gafler i meg havregryn med litt linfrø, med ekstra lett melk. Foretrekker lettkokte havregryn, men det er vel bare smak og behag. 0 Siter
Hønemoren Skrevet 21. april 2006 Skrevet 21. april 2006 Min "egen" hjemmelagde frokostblanding: Lettkokte havregryn, havrekli, linfrø, solsikkefrø, mandler og hasselnøtter. Lett-appelsinmarmelade og sk.melk. Dette smaker godt....for meg. 0 Siter
fresja Skrevet 21. april 2006 Skrevet 21. april 2006 Jeg liker best skummet melk. Er det samme hvilken type havregryn jeg bruker? Jeg mener å ha lest at lettkokte havregryn har høyere glykemisk indeks enn store havregryn. Men de lettkokte er nå best da... 0 Siter
Gjest takk for tips Skrevet 22. april 2006 Skrevet 22. april 2006 Jeg mener å ha lest at lettkokte havregryn har høyere glykemisk indeks enn store havregryn. Men de lettkokte er nå best da... Hva er høyere glykemisk indeks ? 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 22. april 2006 Skrevet 22. april 2006 Hva er høyere glykemisk indeks ? kroppen tar opp karbohydratene fortere og det er uheldig for forbrenning og blodsukker. Jeg kan ikke tenke meg at det kan være den helt store forskjellen men...Havregrøt er jo sunt så... Selv spiser jeg Bjørns store havregryn med linfrø og solsikkefrø. Har på cultura naturell og rosiner iblandt. Havregryn er genialt som frokost. Du blir mett over lengre tid, uten mye kalorier. 0 Siter
fresja Skrevet 22. april 2006 Skrevet 22. april 2006 Hva er høyere glykemisk indeks ? Mat med høy glykemisk indeks er ikke så bra for blodsukkeret; les f.eks. her: http://www.drlindbergs.no/page/index.php?structid=23&joinid=-1 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.